-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Mer moment og lavere forbruk
Det er hva Volvo lover etter at de har testet nye FH16 mot forgjengeren.
Når man sammenligner den nye Volvo FH16 med 17-liters motor og 780 hk med forgjengeren, øker den nye lastebilen dreiemomentet med 7 % samtidig som drivstofforbruket og CO2-utslippene går ned med 5 %.
Men verdt å merke seg er at dette er testresultat utført på vei av Volvo selv, med D17 780 hk mot D16 750 hk og 55 tonn vogntogvekt. Det er altså ikke en test utført av en uavhengig aktør.
– Faktaene snakker for seg selv – mer dreiemoment og kraft med betydelige drivstoff- og CO2-besparelser er et fantastisk resultat, sier Jan Hjelmgren, sjef for produktledelse og kvalitet i Volvo Trucks.
Volvos nye 17-liters Euro 6-motor kommer i tre ytelsesnivåer: 600 hk, 700 hk og 780 hk. Dreiemomentet har økt til 3000 Nm, 3400 Nm og 3800 Nm i toppversjonen.
Girkassen er oppdatert til å håndtere 3800 Nm, og den interne effektiviteten i girkassen har blitt ytterligere forbedret i versjonene på 3000 Nm og 3400 Nm.
Den nye D17-motoren er sertifisert til å kjøre på HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) i alle ytelsesnivåene. Versjonen med 700 hk er også sertifisert til å kjøre på 100 % biodiesel (B100).
Volvo FH16 og FH16 Aero med den nye D17-motoren vil være mulig å bestille mot midten av 2024 og produksjonen starter i andre halvdel av 2024.
LES OGSÅ:
-
Volvo-sjefen om diesel versus elektrisk: – Det er ikke snakk om enten eller
-
Skogens nye konge har 780 hestekrefter: – Det er mye mer respons
-
Får fremdeles ikke utnyttet sine nyeste førerhus: – Går glipp av store CO2-besparelser
-
Gir seg som sjef i Volmax
-
Førerløse lastebiler: – Innen fem år vil vi ha mange prosjekter i gang
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Her snakker vi virkelig om dritt-transport!
-
– Vi må ha mange flere enheter på veien enn vi hadde trengt, for å få gjort det vi skal. Det er ikke bra
-
Scania øker forspranget
-
Tar ytterligere grep for å verne om fotgjengere og syklister