-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Utvider utvalget av biodieseldrevne lastebiler
Elektriske drivlinjer får mye oppmerksomhet, men biodiesel er fremdeles aktuelt, mener Volvo.
BilJobb.no
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
Volvo Trucks utvider derfor nå modellutvalget som er tilpasset biodiesel B100.
Produsenten mener dette er et viktig og riktig steg å ta, for å redusere miljøpåvirkningen fra sine lastebiler.
Dermed har de en ganske bred palett motorer som kan kjøre på fornybare drivstoff, som biodiesel, HVO (Hydrotreated Vegetable Oils) og biogass.
«Her og nå»
B100 er nå tilgjengelig for motorer i modellene FL, FE, FM, FMX, FH og FH16 med visse varianter av dieselmotorene på 5, 8, 13 og 17 liter.
– Våre kunder spør etter løsninger for å redusere CO2-utslippene, og fornybare drivstoff er en attraktiv valgmulighet. Det er ganske enkelt en effektiv måte å redusere CO2 fra transport her og nå, sier Jan Hjelmgren, leder for produktledelse og kvalitet i Volvo Trucks, og fortsetter:
– Som en global lastebilprodusent må vi legge til rette for et vidt spekter av transportbehov og markedsforhold, noe som er grunnen til at vi ikke bare investerer i fremtidens teknologier, men også i løsninger som senker CO2-utslippene fra transport på kort sikt.
Inntil 70 % lavere CO2-utslipp
Reduksjonen av CO2 «kilde til hjul» fra å bruke biodiesel er mellom 30 % og 70 % sammenlignet med tradisjonell diesel, avhengig av hvilket råmateriale som er brukt i produksjonen av drivstoffet, ifølge Volvo.
Produsentens modellutvalg av mellomtunge og tunge lastebiler tilbys i dag med drivlinjer drevet av diesel, biodiesel, HVO, CNG (Compressed Natural Gas), LNG (Liquified Natural Gas), Bio-CNG, Bio-LNG (biogass) og elektrisitet.
Forbrenningsmotoren drevet av fornybart drivstoff er én av tre pilarer i Volvo Trucks’ strategi for å kutte CO2-utslipp, hvor de andre to er batterielektrisk og brenselcelleelektrisk. Målet de har satt er at alle lastebiler innen 2040 skal ha netto nullutslipp.