-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Volvo inn i Nissan Diesel
Volvo har kjøpt 40 millioner aksjer i Nissan Diesel. Det tilsvarer 13 prosent av aksjekapitalen. Volvo kjøper aksjene av Nissan Motor, og har opsjon på de resterende 6 prosent av Nissan Motors aksjepost.
Nissan Diesel er Volvos nye satsingsområde i Asia. Etter et mislykket ekteskap med Mitsubishi Fuso, prøver Volvo seg igjen, nå med den minste av de fire lokale leverandørene av lastebiler på det japanske marked. Nissan Diesel hadde i 2005 en markedsandel på 18,8 prosent på kjøretøyer med en nyttelast på over 4 tonn. Det utgjorde 19.982 enheter.
AB Volvo foretok for noen år siden en byttehandel med franske Renault. Renault ble største aksjonær i AB Volvo, mot at Volvo fikk overta Renaults lastebildivisjon, Renault Trucks. Renault er største aksjonær i Nissan, samtidig som Nissan igjen eier 50% av kinesiske Dongfeng Motor. Derfor kan Nissan Diesel være en viktig inngangsbillett til det kinesiske marked for Volvo.
Volvo betaler 1,5 milliarder svenske kroner for denne aksjeposten, noe Volvo ifølge finansanalytikere har mer enn god nok råd til. De har i realiteten også god råd til å kjøpe opp resten av Nissan Motors aksjer i Nissan Diesel. Nissan sitter altså fortsatt på 6% av aksjene i Nissan Diesel. Volvo har opsjon på disse aksjene, som eventuelt vil bringe Volvos interesser i Nissan Diesel opp i 19% av den totale aksjekapitalen.
En annen betydelig aksjonær i Nissan Diesel er Renault (personbilprodusenten), som sitter på 22,5% av aksjene. Da Volvo overtok Renaults lastebildivisjon, gikke denne aksjeposten ikke med i handelen. Ifølge finansanalytikere var Volvos finansielle posisjon ikke tilstrekkelig solid på det daværende tidspunkt.