-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scudo blir Traficaro?
I følge en særdeles kortfattet pressemelding fra Renault, publisert hos Newspress i går, skal Renault levere varebil til Fiat fra 2016. Men hvilken?

DELEBILER: I varebilverden er bilprodusentene råtasser til å fordele utviklingskostnadene for en bil utover flere merker.
Oppskriften er: Noen mindre designendringer og nytt klistremerker. Og vips så blir det en hel annen bil…
Vi har kombinasjoner som VW-Mercedes og Mercedes-Renault og Renault-Opel. Og ikke minst Peugeot-Citroen-Fiat-Toyota i den mellomstore kassebilklassen.
I øyeblikket er det kun Ford av de store merkene representert i Norge som IKKE gjør dette i utstrakt grad.
I nevnte pressmelding fra Renault står det ganske enkelt at Renault og Fiat er blitt enige om at førstnevnte supplerer sistnevnte med et lett kommersielt kjøretøy fra andre kvartal 2016.
Bilen skal produseres av Renault i Frankrike basert på en Renault plattform, men med selvstendig Fiat Professional design.
Så får vi gjette da, hvilken bil det kan være snakk om?
Det er neppe de små varebilene Fiorino (som ikke selges i Norge, men deles med PSA som Nemo og Bipper) eller Doblo (som deles med Opel Doblo). Her har Fiat for god kontroll over produksjon og utvikling selv.
Ei heller er det særlig sannsynlig at det dreier seg om store Ducato, som også produseres i samarbeid med PSA (Boxer og Jumper), og som nettopp har fått en solid facelift.
Altså faller sannsynlighetspilen ned på etterfølgeren til den mellomstore Fiat Scudo.
YrkesBil skrev allerede for to år siden, da det ble klart at Toyotas Hiace-etterfølger Proace skulle bli en firling til Partner/Jumpy/Scudo, at Scudo-samarbeidet med PSA i fabrikken Sevel Nord var over, og at produksjonen skulle opphøre i 2016.
Renault har på sin side nettopp lansert nye Trafic (nå produsert i Sandouville i Frankrike), og som er et samarbeid med Opel om Vivaro (som produseres i Luton, England) – les førsteinntrykket her.
Det er denne bilen vi nå altså tipper fra 2016 også kommer til å få Fiat-logo i grillen.
I forrige generasjon var Trafic/Vivaro forøvrig koblet sammen med Nissan Interstar (som ble produsert i Barcelona).
I ny versjon av Trafic/Vivaro har vi imidlertid ikke så langt sett bekreftelse på at det kommer en ny Interstar basert på samme bilen - selv om Automotive News antydet dette i en artikkel for et år siden, der de skrev at Primastar-produksjonen skulle flyttes til franske Sandouville sammen med ny Trafic i 2014.
Dermed kan vi jo inn til videre undre på om Scudo erstatter Primastar på produksjonslinjen – eller om det nok en gang skal lages fire merkeversjoner av samme mellomstore kassevogn.