-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
VW Last & Buss går nye veier
Den er litt spennende denne historien: Volkswagen Truck & Bus har skrevet en ganske omfattende samarbeidsavtale med Toyotas datterfirma, Hino.

Toyota er stor og Volkswagen er stor. Og nå går disse to kjempene sammen for å kunne gjøre seg enda sterkere gjeldende på den globale scenen.
Dersom dette hadde dreid seg om personbilene burde vi sjekket datoen en gang til. Det kan jo hende det kommer en forsinket melding, datert April 1.
Men denne er virkelig og dreier seg altså om den tunge siden. Og den dreier seg ikke om felles merkevare. Her dreier det seg om å finne frem, og jobbe med, felles oppgaver innen logistikk- og transport-forskning både med hensyn til eksisterende og fremtidige teknologier. Men samtidig skal det dreie seg om innkjøp.
LES OGSÅ: Godt år for Volkswagens tyngste
Og når meldingen kommer ned på detaljer ser vi at noe av det skal jobbes med er konvensjonelle drivlinjer, men også hybrid og el-drift, og man skal selvfølgelig også jobbe mer med konnektivitet og former for selvkjøring.
«Begge partnere vil dermed utvide sine respektive markedsposisjoner og sammen utvikle innovative teknologier for å kunne by kundene enda større merverdi», leser vi.
Hva vi ikke leser er for eksempel noe om styrkeforholdet i dette partnerskapet – Hino er forholdsvis alene og er forholdsvis isolert, geografisk, mens VW L&B er Scania, MAN, Brasil-biten og (nå og da, når det passer seg slik) VW Nutzfahrzeuge.
Hino lever under slagordet «Trucks and Buses that do more»og produserte 13.400 lastebiler og busser i fjor. (Scania 120.000 og MAN 90.000!) Hino har også et forholdsvis beskjedent joint venture med GAC i GuangZhou.
LES OGSÅ: Volkswagen inn i det amerikanske truck-markedet
Hele dette forholdet er allikevel såpass asymmetrisk at spekulasjoner om det snart kommer et nytt merke inn under VW T&B-paraplyen begynner å dukke opp ganske mange steder.
Det er ikke sagt noe om avtalens varighet, bare at det skal settes ned et felles utvalg som skal stake opp retningen for «dette langsiktige partnerskapet».