-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lært av Norge
I Tyskland diskuteres de nå hvordan man kan fremme bruk av elbiler. Eller, nærmere bestemt elektriske lastebiler. Fjern bomavgiften er et av forslagene.
Den nye tyske samferdselsministeren, Andreas Scheuer, har åpenbart tenkt å ta elektrisk landeveistransport et steg videre.
I et intervju med Süddeutsche Zeitung snakket han om elektriske lastebiler og hva som kunne gjøres for å fremme bruken av dem.
Et av de forslagene han lanserte i intervjuet var å frita slike biler for all «maut» - Tyskernes satellittovervåkede bomvei-betaling.
LES OGSÅ: Her er Volvos første helelektriske lastebil
For bare noen måneder siden ville forslaget vært en vits – hvem har hørt om batteridrevne lastebiler i langtransport på motorveiene? Ikke særlig praktisk verken med hensyn til nyttelast eller rekkevidde.
Da begynner det å høres ut som penger. Ifølge det tyske samferdselsdepartementet har tyske biler over seks tonn en årlig kjørelengde på ca. 38.000 kilometer. For det må de fra og med juli i år betale mellom 8,1 og 21,8 cent pr. km, avhengig av blant annet utslippsklasse og størrelse.
«Dette vil bli en viktig spore for å få transportører til å gå over til mer miljøvennlige biler», sa Scheuer til avisen.
Det er faktisk noen som vil dra fordeler av den nye regelen med en gang. I intervjuet ble det nemlig påstått – ganske overraskende for mange – at det nå går 12.000 batterielektriske lastebiler i Tyskland.