-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![OPPGRADERES: Foruten 28 prosent økt rekkevidde, får E-Transit hurtigere lading.](https://image.yrkesbil.no/4094435.webp?imageId=4094435&width=960&height=548&format=jpg)
Kaster seg på i rekkevidde-kappløpet
Ford E-Transit øker rekkevidden til opptil 402 kilometer. Kommer likevel til kort mot de lengstkjørende i segmentet.
Det er i en oppgradert versjon at E-Transit nå kommer med et nytt Extended Range-batteri med 89 kWt utnyttbar kapasitet.
Med det øker den elektriske rekkevidden med 28 % sammenlignet med E-Transit med Standard Range-batteri – til 402 km.
Likevel er ikke E-Transit helt oppe og nikker med konkurrenter som Renault Master/Nissan Interstar-e (begge 460 kilometere WLTP), Mercedes-Benz e-Sprinter (440 kilometer WLTP) eller Stellantis-modellene Citroën Ë-Jumper , Fiat e-Ducato, Opel Movano-e, Peugeot e-Boxer/Toyota Proace Max (420 kilometer WLTP).
I den grad de siste milene er avgjørende, da.
Raskere hurtiglading
E-Transit Extended Range kan også hurtiglades langt raskere – med hele 180 kW.
– Dagens variant av E-Transit med Standard Range-batteri viser tydelig at de fleste får mer enn nok elektrisk rekkevidde med denne batteripakken som gir opptil 317 km, , sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
– Med den nye E-Transit-varianten, som kan leveres fra 2025, ønsker vi å tilby kunder som er helt avhengig av lengre elektrisk rekkevidde, eller færre og kortere ladestopp, et alternativ som vil bli dyrere, men som for dem er mest kost/nytte-effektivt, fortsetter han.
Ford har også forbedret E-Transit Extended Range sin ladeytelse markant:
• Maksimum AC-lading har økt fra 11 kW til 22 kW. Det betyr at full lading kan gjøres på under seks timer.
• Den økte DC-hurtigladingskapasiteten – fra 115 kW til 180 kW, gjør at et 10 minutters ladestopp kan gi deg opptil 116 km ekstra rekkevidde. Lading fra 10-80 % tar rundt 28 minutter.
Mer effektiv varme
E-Transit Extended Range kommer med dampinjisert varmepumpeteknologi som standard.
Dette for å varme opp kupeen enda mer effektivt når det er kaldt ute, noe som bidrar til lengre rekkevidde.
Modellen skal tilbys i 19 modellvarianter.
Ford Pro forventer at den økte rekkevidden til E-Transit med større batteri vil appellere til flere forskjellige kundegrupper med stor variasjon i behov.
Den vil tilbys som L3 og L4-lengder, varebil, dobbelkabin vare eller chassis – med tillatt totalvekt fra 3500 kg til 4250 kg.