-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Kaster seg på i rekkevidde-kappløpet
Ford E-Transit øker rekkevidden til opptil 402 kilometer. Kommer likevel til kort mot de lengstkjørende i segmentet.
Det er i en oppgradert versjon at E-Transit nå kommer med et nytt Extended Range-batteri med 89 kWt utnyttbar kapasitet.
Med det øker den elektriske rekkevidden med 28 % sammenlignet med E-Transit med Standard Range-batteri – til 402 km.
Likevel er ikke E-Transit helt oppe og nikker med konkurrenter som Renault Master/Nissan Interstar-e (begge 460 kilometere WLTP), Mercedes-Benz e-Sprinter (440 kilometer WLTP) eller Stellantis-modellene Citroën Ë-Jumper , Fiat e-Ducato, Opel Movano-e, Peugeot e-Boxer/Toyota Proace Max (420 kilometer WLTP).
I den grad de siste milene er avgjørende, da.
Raskere hurtiglading
E-Transit Extended Range kan også hurtiglades langt raskere – med hele 180 kW.
– Dagens variant av E-Transit med Standard Range-batteri viser tydelig at de fleste får mer enn nok elektrisk rekkevidde med denne batteripakken som gir opptil 317 km, , sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
– Med den nye E-Transit-varianten, som kan leveres fra 2025, ønsker vi å tilby kunder som er helt avhengig av lengre elektrisk rekkevidde, eller færre og kortere ladestopp, et alternativ som vil bli dyrere, men som for dem er mest kost/nytte-effektivt, fortsetter han.
Ford har også forbedret E-Transit Extended Range sin ladeytelse markant:
• Maksimum AC-lading har økt fra 11 kW til 22 kW. Det betyr at full lading kan gjøres på under seks timer.
• Den økte DC-hurtigladingskapasiteten – fra 115 kW til 180 kW, gjør at et 10 minutters ladestopp kan gi deg opptil 116 km ekstra rekkevidde. Lading fra 10-80 % tar rundt 28 minutter.
Mer effektiv varme
E-Transit Extended Range kommer med dampinjisert varmepumpeteknologi som standard.
Dette for å varme opp kupeen enda mer effektivt når det er kaldt ute, noe som bidrar til lengre rekkevidde.
Modellen skal tilbys i 19 modellvarianter.
Ford Pro forventer at den økte rekkevidden til E-Transit med større batteri vil appellere til flere forskjellige kundegrupper med stor variasjon i behov.
Den vil tilbys som L3 og L4-lengder, varebil, dobbelkabin vare eller chassis – med tillatt totalvekt fra 3500 kg til 4250 kg.