VOLUM-MODELL: Svenn-Åge Løkken, markedsdirektør for Volvo Buses i Norge, likte det han så da nye Volvo 8900 Electric ble presentert i det nye praktbygget World of Volvo i Gøteborg nylig.
Foto: Brede Høgseth Wardrum
Med denne skal Volvo bite fra seg i bussanbudene igjen
– Nå er vi «back in business» med relevante produkter for kundene våre, og ser frem til å delta i konkurransen om anbudene igjen, sier Svenn-Åge Løkken. Markedsdirektøren for Volvo Buses i Norge har allerede «tjuvstartet» litt med produsentens nye forretningsmodell.
Han er helt tydelig glad og begeistret, Svenn-Åge Løkken, da
YrkesBil møter ham i Gøteborg i forbindelse med lanseringen av Volvos nye elektriske
BZR-plattform og nye 8900 Electric.
Endelig er han tilbake i manesjen med volumprodukter som
treffer etterspørselen i det norske markedet godt:
– 8900 Electric vil utgjøre selve basen vår i anbudssammenheng.
Dette er «melk og brød»-produktet vårt, som vi dessverre ikke har kunnet levere
den seneste tiden, sier Løkken, med henvisning til at 2023 og 2024 blir magre
år for Volvo Buses i Norge.
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00