-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Stopp de farlige vogntogene
Media har i de siste dagene meldt om vogntog som har blitt stående fast og skapt farlige situasjoner, fordi de ikke har vært tilstrekkelig rustet til den norske vinteren. Nå krever NLF at det aksjoneres.
Spesielt ser det fortsatt ut til at utenlandske vogntog har problemer. Nå krever Norges Lastebileier-Forbund, NLF, at Statens vegvesen setter i gang med 24-timers kontroller på de mest brukte grenseovergangene og kontroll av vinterutsrustning på vogntog ved alle utenlandske ferjeanløp.
Adm. direktør i NLF Gunnar Apeland minner om at Vegdirektoratet gjennom sin Donna Diesel-kampanje nå i lang tid har informert utenlandske transportører og myndigheter om hvordan yrkessjåførene skal takle norsk vinterføre. Spesielt har kampanjen rettet seg mot land som Polen, Russland og de baltiske statene. Blant annet, har det vært gjennomført informasjonsmøter i landene, og det har vært delt ut brosjyremateriell på ferjer, på grenseoverganger og i forbindelse med kontroller langs veien.
-Disse transportørene har hatt god anledning til å lære hvordan de skal komme fram på en god og sikker måte. Derfor er det nå opp til myndighetene å kontrollere at bilene virkelig har det nødvendige utstyret og at det blir tatt i bruk, sier NLF-direktøren.
Han presiserer at dette selvsagt gjelder både norske og utenlandske sjåfører. –Poenget er at de må bli kontrollert, og at reaksjonen blir den samme for utenlandske vogntog som for de norske, sier han. Mange medlemmer i NLF har ringt og fortalt om tilfeller hvor utenlandske kjøretøyer har fått fortsette, på tross av uegnede dekk, manglende kjetting eller at de har hatt kjettinger men ikke brukt dem.
-Slik kan vi ikke ha det, sier Gunnar Apeland. Han ber om intensivert kontroll og foreslår kontroll døgnet rundt på de stedene der biler kommer inn i landet. –Kunnskapen har vært tilgjengelig lenge. Nå må myndighetene sørge for at reglene følges, avslutter han.