-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
DC: ny tungbil-rekord
Verdens største produsent av de såkalte nyttekjøretøyer (er ikke de fleste nyttige?), Daimlerchrysler, ble enda verdens størstere i 2004. 712.000 enheter! Den gamle rekorden var fra 1999 og da kom man ikke lenger enn til 554.000 biler.
En stigning fra 501.000 i 2003 kommer selvfølgelig ikke bare av at man har åpnet et samlebånd til. I disse tallene ligger konsoliderte tall fra Fuso. Man overtok som kjent den fabrikken fra Volvos intensjoner i fjor, og nå har man overtatt den enda mer etter at Mitsubishi har gått med på å betale tyskerne 500 millioner euro i erstatning for en mange-års management-skandale - putte vekk opplysninger om fatale konstruksjonsfeil, i en stil som dessverre har vært typisk Mitsubishi i en periode. Som en del av denne erstatningen overfører Mitsubishi flere av sine Fuso-aksjer slik at DC nå eier 85 prosent av denne tidligere Mitsubishi tungbil-fabrikken.
Japanerne bidro med 118.100 biler, allikevel blir veksten hos tyskerne meget imponerende, 95.000 biler omtrent. Regnskapstallene blir først klare i midten av februar, men markedstallene gis det begrep om allerede nå. I Vest-Europa solgte man 274.400 biler, opp fra 249.500. NAFTA avtok 177.100 (134.200) og LatinAmerika 57.600 (40.200). Man er spesielt stolt av 2 år gamle Actros som stadig setter nye rekorder.
I fjor hadde man et driftsresultat på 855 millioner Euro. Det er visstnok ingen tvil om at man slår det resultatet nå. Det kan virke som om personbilfolket har noe å lære av tungbilsjef Andreas Renschler.