-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Zafira kan bli varebil
GENEVE (BilNorge.no): Om ti dager skal den nye Zafira måles av norske eksperter i Tyskland. De skal finne ut om varerommet er stort nok til at bilen kan bli varebil. Ledelsen i Opel Norge venter spent på målene.
Adm. direktør Petter Smebye mener bilen har størrelsen når den kan leveres med glasstak. Han vil at nye Zafria skal bli markedsleder og ta opp konkurransen med VW Touran.
Opel Norge har meget store forhåpninger til den nye Zafira. Den er
- Opel var først ute med en moderne, kompakt flerbruksbil med 7 seter, sier adm. direktør Petter Smebye i GM Norge. - Flere har kopiert vår Zafira – men nå kommer originalen tilbake mer aggressiv enn noen gang. De to siste årene har vi solgt henholdsvis 885 og nesten 1.300 Zafira i Norge, og det er meget bra med den økte konkurransen. Når den nye er på plass skal vi selge opp mot 2500 biler – enda mer dersom bilen blir godkjent som varebil.
- For med varebil kan Zafira virkelig bli stor?
- Det tror jeg også. Derfor er det så spennende om det blir plass til den særnorske statskassa bak i bilen. I forhold til VW Touran er Zafira noe mindre rett bak. Det reduserer noe på baklukehøyden – men Zafira kommer i en rekke varianter og vi tar med oss norske ombyggere til Tyskland slik at vi virkelig får en vurdering av bilens mulighet til å bli varebil.
- Bilen får nye dieselmotorer!
- Ja, og de er godt tilpasset norske avgifter. Vi får en ny
- Mulig firehjulstrekk?
- Nei, Zafira har som de fleste flerbruksbiler flatt gulv, og dermed blir det ikke plass til 4WD. Det hadde vært en drømmekombinasjon.
- Bra seteløsninger!
- Det er noen ganger en fordel å komme etter mange andre. Seteløsningen i den nye Zafira er virkelig gjennomtenkt og til dels genial smart. Det tror jeg norske bilkjøpere virkelig vil sette pris på.