-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault med mer forhjulsdrift
Nå utvider Renault programmet med hydraulisk forhjulsdrift til å omfatte også 4x2, 6x2 og 6x4 og 6x4 trekkvogn i tillegg til dagens 4x2 trekkvogn.
Det er den allsidige Lander-utgaven av Premium som nå utvider mulighetene for å bruke den smarte Renault/Poclain-utviklede forhjulsdriften.
Det hydrauliske systemet kan kobles til og fra i intervallet 0 til 15 km / t, og det kobler automatisk fra ved hastigheter over 40 km/ t.
Optitrack, som systemet heter, ble introdusert i 2010 på Premium Lander 4x2 trekkvogn. Systemet gjør det mulig å koble forhjulstrekk til og fra takket være to hydrauliske motorer integrert i forakselen.
Skiftet skjer ved et enkelt trykk på en knapp på instrumentbordet, og Optitrack drives via et hydraulisk kraftuttak direkte fra motoren.
Fordelen med Optitrack er åpenbar, at det mulig å takle både utfordrende terreng og sleipt underlag, samtidig med at rammehøyde, komfort og drivstofforbruk er på nivå med et kjøretøy som er optimalisert for veitransport.
For når det ikke er behov for systemet, nyter man jo fordelen av en økt nyttelast på ca. 500 kg sammenlignet med et AWD-kjøretøy, og samtidig lavere drivstofforbruk og større komfort.
Typiske bruksområder for Lander er betongkjøring, distribusjon av byggematerialer, transport av industrielt avfall, næringsmidler i løs vekt eller veiarbeid.
Bilen tilbys med et bredt utvalg motorer (fra270 til 460 hester) og girkassealternativer. Det leveres både manuelle kasser, automatkasser og automatiserte manuelle kasser (Optidriver).