10x4 der tridemen består av en dobbeltdrevet tandemaksel – som kan fås med enten enkelt- eller navreduksjon – og en hydraulisk styrt, hevbar slepeaksel, må sies å være en ordentlig rugg av en bil.

Anleggsrugg fra DAF

DAF Trucks utvider nå sitt sortiment spesielt rettet mot anleggsbransjen, med introduksjonen av et nytt fabrikkbygget 10x4 FAF-chassis. 

Publisert

Dette femakslede kraftverket er designet for å takle de tøffeste bruksområdene, og fabrikken hevder det kombinerer høy nyttelast med imponerende manøvrerbarhet.

DAF har fra før et bredt utvalg av chassiser, inkludert 4x2, 6x2, 6x4, 8x2 og 8x4. Med det nye 10x4 FAF-chassiset for tungt anleggsarbeid, styrkes tilbudet ytterligere i markedet.

På kontinentet er DAF blant de største lastebilmerkene, mens i Norge er merket nærmest for et nisjeprodukt å regne, med kun 18 registrerte nye biler hittil i år (pr. 13. oktober), ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken. 

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS