-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Robotlevering i Stockholm
Nå triller den første roboten rundt i Stockholm som en del av Foodora-nettverket. Ikke overraskende, de leverer mat.

Siden dagens og kommende tiders autonomi er veldig avhengig av et godt 5G-nett er det kanskje ikke unaturlig at svenske Tele2 er initiativtaker til en nytt siste-kilometer eksperiment i Stockholm.
De har alliert seg med Foodora, kjøpt to roboter fra italienske e-Novia, lakkert dem i Foodora-farger og døpt dem Doora.
Her snakker vi om Internet of Things (IoT) der maskiner og kjøretøy og gjenstander i husholdningen (kjøleskapet for eksempel) er knyttet sammen i et nettverk ved hjelp av sensorer og chips. Foodora sier de er sterkt inne i dette økosystemet, at de regner med at hjemme-leveringene, også av mat, vil øke sterkt fremover og at det er derfor de er med på denne type pilotprosjekter.
Doora, som egentlig heter Yape når hun kommer fra fabrikken i Milano, er ikke veldig ny. Jeg møtte henne første gang på designmessen i Milano i 2018. Året etter fikk hun den tyske Design-prisen – den henger adskillige hakk høyere enn Red Dot. Etter det har hun blant annet gjort tjeneste for posten i Tokyo.
Og siden du ikke spurte kan jeg ta med at designeren heter Margherita Colleoni, utdannet i Industridesign fra Politechnico di Milano.
Yape går på to hjul, er selvbalanserende og stappfull av sensorer og intrikate kognitive algoritmer og kan for eksempel utstyres med ansiktsgjenkjenning hvis du ønsker å få leveranser rett i hånden. Selvfølgelig kommuniserer hun også med Foodora-sentralen i sanntid.
Etter et par prøvedager på Stureplan, der hun vakte en viss oppsikt, men ingen problemer, skal eksperimentet nå evalueres. Det sies allerede at det skal ikke ta mange ukene før to av dem er i praktisk, kommersiell virksomhet i byen.
Hun kan gjøre inntil 6 km/t, kjøre 8 timer på en opplading, og det tar fire timer å full-lade henne. Maksimal kapasitet er 20 kilo. Det er ganske mange pizzaer.