-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kan kineserne eller andre fjernstyre busser ut over stupet?
INNLEGG: Spørsmålet i overskriften er tatt fra en av nyhetsreportasjene om temaet, og er egentlig ganske absurd. Likevel, teknologi og geopolitikk gjør temaet brennaktuelt.
Oppkoblede kjøretøy eller «connected vehicles» har de siste dager vært i et sterkt søkelys i media.
Vi i bransjen er godt kjent med at moderne oppkoblede kjøretøy, både lette og tunge, sender og mottar data og signaler.
Mye fokus har vært rettet mot kinesiske busser i Oslo de siste dagene.
Men hva med andre land og regioner? Et stort land over dammen fremstår, for oss, som ikke helt stabilt til tider.
Politiske svingninger i Europa kan også gi økt geopolitisk risiko for et lite land som Norge.
Verden er ustabil, det påvirker bilbransjen i Norge.
På Bilbransjens dager kan du lære mer, da vi har flere foredrag som tar for seg temaet direkte og indirekte. Les mer om Bilbransjens dager her.
Lion cage prosjektet
Tor Indstøy fra Telenor og Arild Tjomsland fra Universitetet i Sørøst-Norge er de som har gjennomført det omtalte «Lion cage» prosjektet og analysert datatrafikken fra en oppkoblet bil.
I samarbeid med Ruter står de også bak gjennomgangen av de aktuelle bussene som den siste tiden har vært omtalt.
Lion cage-prosjektet står på agendaen på Bilbransjens dager.
Geopolitikk og risiko i en urolig verden: USA, Kina og Europa
Professor Ulf Sverdrup, tidligere direktør i NUPI, er ekspert på internasjonal politikk.
Han ledet blant annet et regjeringsutnevnt utvalg som skal utrede langtidsperspektivene for Statens pensjonsfond utland.
Sverdrup vil på Bilbransjens dager snakke om geopolitikk og risiko.
Hvorfor kom elektriske busser så fort?
På Fagkonferansen for nyttekjøretøy får vi et innlegg fra adm.dir. Terje Sundfjord i Brakar (kollektivselskapet i Buskerud).
Temaet der er elektriske busser. Brakar opererer elektriske busser fra Kina og Europa.
GDPR og digitale utfordringer i bilbransjen
En ting er de teknologiske utfordringer og muligheter, et annet viktig aspekt er personvernet i denne sammenheng.
Advokat Jan Sandtrø tar oss gjennom temaet på Temakonferansen for bransjejuridiske saker på Bilbransjens dager.
Innlegget ble først publisert på NBFs blogg.
LES OGSÅ:
-
Nå skal det bli slutt på kø-problemene her: - Jeg har fått noen grå hår bak rattet
-
Åpner ny tungbilladestasjon på knutepunktet mellom øst og vest
-
Foreslår overtredelsesgebyr til både fører og transportforetak – NLF-sjefen reagerer sterkt
-
Forventer opptrapping av virkemidler: – Umulig for mange å absorbere de store investeringene nullutslippsteknologien krever
-
Skal tilby Fast Track for registrering av tunge kjøretøy
-
Test av kinesisk buss gikk verden rundt, men: – Alle oppkoblede kjøretøy utgjør risiko
-
Continental er tilbake som glad dekkfabrikk
-
Egen tungbilkolonne over Haukeli: Det blir strenge krav for å være med
-
Får dispensasjon inntil videre: Nå kan bilene registreres
-
Kortvarig lykke: Bråstopp for eventyret