-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota glemmer ikke HiAce
I motsetning til hva vi tror her hjemme er Toyotas HiAce fremdeles en populær bil og produseres i dag. Nå har de vist hvordan den vil bli i nær fremtid.
BilJobb.no
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
Jeg har en følelse av at dagens HiAce vil vise seg å være 6. generasjon når man teller etter. Australia, Brasil, Filipinene og Thailand er store eksportmarkeder.
Når den første kom til Norge må jeg sjekke nærmere, fordi alle Toyotas varebiler ble lagt sammen i en stor klump på registreringsstatistikken.
Det var først i 1976 de ble identifisert med modellnavn og HiAce dukket opp i protokollene for første gang.
Siden det er det registrert 110.000 slike inntil den siste fikk på skilt i 2012.
Etter det har Toyota kjøpt varebiler fra Peugeot og deres venner, og solgt dem videre under eget navn.
Det er ikke noe som tyder på at det skal endre seg.
Da Toyota viste det de kalte HiAce Concept på Tokyo Mobility Show nylig var det ikke et ord om global eksport.
Egentlig ikke noe om produksjon i det hele tatt, eller om tekniske data.
Men bilen virket helt produksjonsklar. Den hadde også fått med seg en XL-versjon som var ment som en luksuriøs limousine med skyvedør der bak, og det ble fortalt at den var konstruert for både forbrenningsmotor og for batterielektrisk.
Bilen er åpenbart ny – det har designerne sørget for at alle kan se.
Litt festningsaktig, med små viduer ganske høyt oppe.
Selv om den har et slags motorrom der foran, er fronten blitt stutt og bratt og har fått et tydelig grafisk preg av den typen som moderne LED-lys tillater.
Innvendig legger man merke til at girvelgeren sitter i dashbordet slik at midtkonsollen er fjernet.
Dagens HiAce debuterte i 2019 og med de lange modellseriene Toyota har på varebilsiden er det nok ganske lenge til dagens modell skal erstattes.
Det kan med andre ord bli mange konsepter før vi får se det virkelige resultatet.
Det hører med til historien at på den samme utstillingen viste Toyota to små varebiler som de også viste for to år siden, begge kei-størrelse.
Kayoibako er mindre enn LiteAce og helt uten eksportambisjoner.
Og søte Kago-Bo som også tilhører den minste klassen og akkurat like lite interessant for Europa. Men denne er et resultat av kompaktbilsamarbeidet med Daihatsu.
Men vi kan i hvert fall slå fast at Toyota ikke har glemt varetransport.
LES OGSÅ:
-
Reagerer på prosessen for varebilløyve: – Omstendelige krav og lang saksbehandling
-
Møller har mål om over 75 prosent el-andel i eget varebilsalg i 2026
-
Vil ha krav om kjøre- og hviletid og fartsskriver for varebiler også i norsk transport
-
Nye regler fra nyttår - men mange sliter: Tre av fire stryker på løyveeksamen
-
Nå kommer lang ID. Buzz GTX som varebil: Lengre rekkevidde og mer utstyr
-
Selvkjørende fra Maxus
-
Mobil service: Ser størst økning blant bedriftskunder
-
Nye selvkjørende biler til Groruddalen: – Vil gi en klarere visjon av den fremtidige transporttjenesten vi utvikler her
-
Ford og Renault vil utvikle varebiler sammen
-
Flexis kommer til Norge: – Vi skal selge mer enn bare en bil