-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
EUs transport skal grønnes
Endelig er EU Kommisjonens Greening Freight Transport-pakke presentert. Målet er mer effektiv og bærekraftig transport slik at det store fellesmarkedet kan fortsette å øke.
-
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Mekaniker
-
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Mekaniker
-
Selger
-
Servicemarkedsleder
-
Nybilselger – Privat og Næring
-
Mekaniker/Tekniker
-
Biloppretter/Lakkerer
BilJobb.no - Der bilbransjens beste talenter og ledende arbeidsgivere møtes!
Pakken er en del av EUs Green Deal. Kommisjonen kaller denne «flaggskip 4 i strategien for bærekraftig og smart transport» som blant annet skal lede til 90 prosent lavere utslipp innen 2050.
Pakken inneholder både innslag om mer effektiv jernbane, om null-utslipps havgående skip og mye om lastebiler.
Man finner blant annet forslag om endringer av tillat vekt og mål (W&D Direktivet) som vil gjøre det enklere for batteridrevne å konkurrere med diesel. Fire tonn høyere vekt på toppen av 40 tonns grensen vil for eksempel kunne kompensere for batterivekten. Men, sier bransjen, det vil ikke hjelpe uten at aksellasten samtidig økes.
Det blir sett på problemene med transporter som krysser grenser der enkelte land tillater mål og vekt som ikke kan brukes hos naboen. Der vil det bli nødvendig med større harmonisering.
Samtidig foreslås retningslinjer for hvordan transportører kan måle CO2-avtrykket på en sammenliknbar måte, slik at man vet hva det snakkes om når slike informasjoner offentliggjøres eller når de må fremlegges på grunn av anbud eller kontrakter.
CountEmissionEU heter dette regulativet og slik innsats vil være viktig både for benchmarking og for kunder som ønsker å gjøre et intelligent transportvalg.
Men, sier blant annet ACEA, bilbransjens takorganisasjon i Europa, kommisjonen må være forsiktig slik at det ikke blir for mange påbud som enten er helt parallelle – eller sågar virker mot hverandre.
Når det gjelder å telle CO2 har man allerede både CO2-regler for tunge kjøretøy (Euro standard), man har RED – Renewable Energy Directive, man har FQD – Fuel Quality Directive, man har LCA – batteri-regulativet og man har due dilligence og mange andre bestemmelser.
«Både Vekt- og Dimensjon-direktiver og CountEmission-reglene har mulighetene til enten å skynde på, eller bremse opp industriens overgang til net-zero» skriver ACEA. «Mye vil avhenge av de kommende diskusjonene, men å sikre bransjens konkurranse-evne må være grunnlaget for alle samtalene fremover».