-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Iveco satser i lettere segmenter
– Dette er den viktigste produktnyheten for Iveco på over ti år, sier Kåre Neergaard, Head of Product & Marketing hos Hedin Nordic Truck.
Etter nyheten om at Hedin Nordic Truck lanserer den tunge lastebilen S-eWay på det nordiske markedet, lanserer de nå to helt nye modeller: eJolly og eSuperJolly.
YrkesBil omtalte samarbeidet mellom Iveco og Stellantis Pro One første gang i mars – en avtale som innebærer at førstnevnte selskap utvider sitt modellutvalg med to nye elektriske varebiler, med tillatt totalvekt på henholdsvis 2,8 til 3,2 tonn og 3,5 til 4,25 tonn.
Den gangen ble det ikke uttalt eksplisitt hvilke bilmodeller det var snakk om, men det lå tydelig mellom linjene at det var snakk om henholdsvis Fiat Scudo og Fiat Ducato og deres like i Stellantis-familien.
Nå blir dette bekreftet, når Iveco presenterer bilene i sin versjon med navnene eJolly og eSuperJolly.
Historiske navn
Og for nerdene blant oss er det jo litt gøy at de henter frem igjen noen kjente, tradisjonsrike navn på sine nye familiemedlemmer.
Stellantis og Iveco er i dag separate konsern, men de har fremdeles en felles link på toppen, gjennom felles storeier i begge selskapene - nemlig selskapet Exor, som kontrolleres av den italienske «Fiat-familien» Agnelli.
Som ikke det er nok, så er det flust av historiske forbindelser mellom bilmerkene som i dag inngår i Stellantis og bilmerkene som dannet grunnlaget for Iveco:
Iveco - etablert i 1975 - er som kjent en forkortelse for Industrial VEhicles COrporation, og ble til gjennom en fusjon mellom disse fem selskapene: FIAT Veicoli Industriali (Torino, Italia), OM (Brescia, Italia), Lancia Veicoli Speciali (Torino, Italia), Unic (Puteaux, Frankrike) og Magirus-Deutz (Ulm, Tyskland).
Og det er i Lancia-grenen på slektstreet (Lancia hører i dag innunder Stellantis-paraplyen) de nå har hentet inspirasjon til de nye navnene:
Lancia Jolly og Super Jolly var nemlig nyttekjøretøy produsert på 1950- og -60-tallet, med teknologi fra personbilmodellene Lancia Appia og Flavia i bunnen.


– Viktigste på ti år
Med de nye modellene, der det riktig nok er lagt til en "e" i navnene, vil Iveco sikte seg inn på markedet med bedrifter og kommuner som har behov for nyttekjøretøy for bymiljøer.
Det offisielle tidspunktet for salgsstart i Norden vil bli kunngjort senere – men Hedin Nordic Truck ser et stort potensial for de nye kjøretøyene.
– Dette er den viktigste produktnyheten for Iveco på over ti år, sier Kåre Neergaard, Head of Product & Marketing hos Hedin Nordic Truck.
– Samarbeidet med Stellantis gir oss en unik mulighet til å tilby et bredere produktsortiment og nå ut til nye kundegrupper. Med vårt service- og forhandlernettverk, som er hundre prosent rettet mot bedriftsmarkedet, kan vi tilby mer spesialisert og effektiv service enn mange tradisjonelle forhandlere. Det åpner helt nye muligheter for våre nordiske kunder,
– Tidligere hadde vi ikke noe alternativ til Daily-serien. Med eJolly og eSuperJolly kan vi nå møte behovene både til den mindre håndverkeren og til større kunder med blandede kjøretøyflåter, sier Neergaard.

Ukjent pris
Neergaard mener lanseringen markerer en milepæl i Ivecos elektrifiseringsstrategi, men prisene på de nye varebilene står det ikke noe om i pressematerialet.
– Med disse lanseringene viser vi at vi er klare til å møte fremtiden med et komplett utvalg av elektriske transportløsninger. For våre nordiske kunder betyr det at de kan elektrifisere sine bilparker uten å måtte inngå kompromisser når det gjelder rekkevidde, lastekapasitet eller driftssikkerhet, sier Neergaard.
Pressemeldingen nevner derimot ikke Iveco eMoovy, som ble vist frem på IAA Transportation i Hannover høsten 2024, med ett ord.
Daværende importørsjef omtalte modellen, basert på Hyundai Staria, som «spennende, ikke minst for det norske markedet» - men nå kan vi trolig se langt etter den. Eller?