-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nå kan matpausen i varebilen bli litt morsommere
Du må bare huske å spise. Spillkonsoll-systemet mange kjenner fra ID. 7, ID. 4 og ID. Buzz blir nemlig nå tilgjengelig i flere nyttekjøretøy fra Volkswagen.
Det er lenge siden bilene begynte å bli betraktet som en forlengelse av smarttelefonen, med sømløs integrering av apper, musikk og «Hei, Siri».
Kinesiske bilkjøpere er kanskje mer opptatt av slikt enn noen andre. I alle fall var de opptatt av det tidligere enn de fleste.
For et par år siden skrev vi om tyske bilmerker som slet i det kinesiske markedet, og en viktig del av problemet var mangel på karaokemuligheter i bilene.
LES OGSÅ:
Spillkveld i varebilen
Volkswagen har forstått at de må ta underholdning på alvor.
Etter personbilene får Volkswagen Nyttekjøretøy nå også utvidet app-utvalget for de nyeste versjonene av ID. Buzz, Caddy, Multivan, California og Crafter med den første spillkonsollen utviklet for kjøretøy: AirConsole In-Car App.
Med appen kan bilens passasjerer spille underholdende enspiller- eller flerspillerspill under ladepauser eller andre ventetider.
Det smarte er at passasjerenes smarttelefoner fungerer som kontrollere.
Men verdt å merke seg: Pressemeldingen sier ingen ting om nye Transporter. Denne bygges i samarbeid med Ford og er nå på full fart inn i markedet.
YrkesBil har spurt den norske importøren om spillmulighetene vil komme også i Transporter:
- Enn så lenge gjelder det modellene som er oppgitt, med riktig software-utgave. Transporter har et annet infotainment-system enn de oppgitte modellene, som også får jevnlige oppdateringer. Dette er en del av en større digital satsning fra Volkswagen, der vi skal være best på teknologi folk har glede av i hverdagen, svarer Torkel Nohr Fjørtoft, kommunikasjonssjef for Volkswagen Nyttekjøretøy.
Infotainment som spillkonsoll
I bilene med riktig infotainmentsystem og software, kan appen enkelt lastes ned fra In-Car Shop.
Spillene blir da tilgjengelige direkte i bilen. De styres med spillernes smarttelefoner, som kobles til infotainmentsystemet via internettforbindelse.
Dette betyr at reisefølget kan spille spennende matcher i den parkerte bilen – akkurat som hjemme med konsoll og håndkontrollere.
Avhengig av spilltype og plassen i bilen kan opptil åtte personer spille samtidig.
Femten spill fra start
Volkswagen Nyttekjøretøy vil fortsette å utvide spillutvalget i samarbeid med N-Dream.
Femten spill kan allerede strømmes uten ekstra kostnad (med aktiv VW Connect Plus-kontrakt).
Et av de mest kjente spillene på AirConsole er klassikeren PAC-MAN™ Championship Edition.
LES OGSÅ:
-
Sikret storavtale med Posten: – Potensialet er 30-40 biler i år og neste år
-
Toyota inngår samarbeidsavtale med Norges Lastebileier-Forbund
-
Iveco satser i lettere segmenter
-
Pickupsalget ned – Ford opp
-
Pickup plugget for miljøet
-
Skoda-pickup for Tour de France
-
Startskudd for tungt hydrogen-samarbeid mellom Toyota og VDL
-
Et friskt pust fra Jeff Bezos
-
Full enighet: Nå blir det nye skatteregler for firmabiler
-
Revidert budsjett i mål: Skal elektrifisere varebilene raskere - men hvor raskt?