-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mesta-sjefen: - Vi har snudd skuta og reist kjerringa
Mesta har vunnet ti av 22 utlyste drift- og vedlikeholdskontrakter på vei denne sesongen. Kvalitet og miljø har vært utslagsgivende for å vinne kontraktene.
- Vi har snudd skuta og reist kjerringa, konkluderer konstituert konsernsjef i Mesta, Tonje G. Jensen.
I fjor kunne hun konstatere at Mesta gikk på tøffe nederlag i det som ble en av de svakeste anbudssesongene for selskapet.
Mesta vant kun to kontrakter i fjorårets anbudssesong på fylkes- og riksvegnettet.
I år peker pilene stikk motsatt vei. En kraftig snuoperasjon har gitt historisk sterke resultater i anbudsmarkedet for Mesta i 2025, skriver selskapet i en pressemelding.
Konserndirektør for drift og vedlikehold, Elin Vigrestad forteller at Mesta har gjort et betydelig forbedringsarbeid det siste året, hvor både kalkulasjonsstrategi og effektivitet i produksjonen er satt under lupen. Særlig har bruk av ny teknologi vært drivende i arbeidet.
- Vi har kalkulert skarpt og mange av kontraktene er avgjort med svært små marginer, sier Vigrestad.
Alle kontraktene er av fem års varighet med muligheter for opsjoner.
- Vi har vært offensive, og vi er ambisiøse i hva vi skal levere til offentlige veieiere i årene som kommer. Nå jobber vi for fullt med å rigge oss for gode leveranser sammen med underentreprenører og byggherrer i hele landet, opplyser Vigrestad.
Disse kontraktene ble vunnet av Mesta:
Femårige riksveikontrakter:
Nye Veier, Hedmark, Salten, Tunnel Stor-Oslo
Femårige fylkesveikontrakter:
Romerike, Vest-Hadeland, Indre Sunnmøre, Arendal, Hitra, Ålesund, Nordhordland