– Norge, som er et modent marked for elektriske kjøretøy, blir viktig for oss. Markedslanseringen blir mot slutten av 2026, sier Olivier De Saint-Meleuc, salgs- og markedsdirektør for Flexis, til YrkesBil.

Flexis kommer til Norge: – Vi skal selge mer enn bare en bil

Renault Group, Volvo Group og logistikkonsernet CMA CGM står bak når «nyetablerte» Flexis i 2026 inntar varebilmarkedet, med det de hevder er en annen tilnærming enn de tradisjonelle bilmerkene. Nå begynner planene for Norges-lanseringen også å bli mer konkrete.

Publisert

Flexis har presentert en omfattende strategi for såkalt urban logistikk: De ynder selv å si at de posisjonerer seg ikke bare som en kjøretøyprodusent, men som «en leverandør av neste generasjons ende-til-ende-løsninger» – og hevder at de med sine løsninger kan redusere flåteeieres totale brukskostnader (Total Cost of Usage) med over 20 prosent.

– Vi skal selge mer enn bare en bil, sier Olivier De Saint-Meleuc, salgs- og markedsdirektør for Flexis, til YrkesBil. 

– Det betyr kjøretøyene, pluss en rekke tilleggstjenester innen flåtestyring, administrasjon og lading, som en komplett løsning for bedrifter som driver innen urban logistikk. Dermed kan de fokusere mer på sin kjernevirksomhet, som er å transportere gods, utdyper han. 

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS