-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Tyske transportører: Redde for å havne i digital baklekse
Det er fire år siden Continental sist spurte tyske transportører om holdninger til digitalisering – og resten av livet forøvrig.
Alle er enige om at det ikke finnes noen fremtid for transportbransjen uten digitale tjenester. Noe av det en ny undersøkelse fra Continental ‘The Connected Truck’ viser tydeligst, er at tyske transportører frykter at de skulle sakke akterut i denne utviklingen.
Dette er andre gang Continental har tatt et dybdedykk i tyske logistikk-operatørers oppfatning av hvordan de ser på seg selv og industrien og fremtiden.
Forrige gang var i 2016 med spørsmål som kan sammenliknes direkte med årets. Det er åpenbart at mange holdninger har endret seg.
Skepsisen til automatisering – og det inkluderer autonome biler – er imidlertid fremdeles stor, selv om mange flere enn tidligere er fornøyd med dagens software.
Alle som kjører nye biler har allerede levd i en stor grad av konnektivitet – oppkobling til transportør og/eller oppkobling til produsent, og det er en generell oppfatning at slikt øker produktiviteten. Såpass mye at det oppveier den effektivitetsøkningen man kanskje kan tro at selvkjørende biler kan bidra til.
De spurte oppfatter at blant de største utfordringen finner man fremdeles kostnadspresset og konkurransen om brukbare sjåfører, men nesten halvparten av de spurte ser på nye operatører som den største utfordringen.
– Store butikk-kjeder og andre avsendere som før var våre kunder, begynner i stadig større grad å opprette sin egen logistikk infrastruktur, sies det.
Slike nye spillere oppfattes som større konkurrenter enn transport på skip eller bane.
Miljø og bærekraft fikk, ikke overraskende, en mye større plass i denne nye undersøkelsen enn i den forrige.
– Dette er ikke lenger noe industrien bare kan avfeie, er en generell oppfatning.
Men det store spørsmålet er hvor mye av fremtidens miljø-innsats som vil bli regulert av politikk og klare rammer.
– Hvis ikke kundenes vilje til å investere i miljø øker, må politikere sørge for insentiver som sikrer at transportindustrien får økonomisk ryggrad til å bidra til å nå klima-målene, er en vanlig oppfatning.
Det er infas-Instituttet som mellom februar og mai i fjor intervjuet topp- og mellom-ledere i 45 transportselskaper i Tyskland. Mer en nok, sier instituttet, til at resultatene kan oppfattes som klare trender.