-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Forventer 20 prosent vekst i 2023
Transportgiganten Flix, som eier blant annet FlixBus, hadde sitt beste år noen gang i 2022. Selskapet ser lyst på markedsutsiktene og beregner en vekst i omsetning på 20 prosent i år.
Hovedselskapet Flix SE, som innbefatter FlixBus, FlixTrain, Greyhound (USA) og Kamil Koç (Tyrkia), rapporterte nylig om en rekordomsetning i 2022 på 1,5 milliarder euro.
Det var en vekst på 185 prosent fra året før, men 2021-tallene var naturligvis påvirket i stor grad av Covid-restriksjoner. Selskapet går ikke ut med tall på fortjenesten, annet enn å skrive at «lønnsomheten var på EBITDA-nivå» (EBITDA betyr inntjening før renter, skatt, avskrivninger og nedskrivninger).
Samtidig melder selskapet altså om utsikter for en vekst i lønnsom omsetning på 20 prosent, fra et rekordnivå, i 2023.
10 år siden starten
Flix startet som busselskap i Tyskland i 2013, og de grønne bussene markerte seg i et raskt voksende tempo gjennom hele Europa, med en aggressiv lavpris-tilnærming.
Det er i hovedsak langdistansereiser med buss (FlixBus) og tog (FlixTrain) som er kjernevirksomheten.
FlixBus opererer også i Norge, på aksen mellom Oslo og Svinesund med forbindelse videre ut til 34 andre land i Europa.
I desember utvidet Flix også til Brasil, og melder at de vil fortsette å utvide sitt fotavtrykk i 2023, med lansering av rutetilbud i Chile.
«Alle våre nettverk i Europa, Nord-Amerika og Tyrkia vil vokse signifikant i 2023 sammenlignet med 2022. Samtidig vil Flix fortsette å fokusere på lønnsomhet og øke marginene på gruppenivå også i 2023», skriver konsernet.
Hydrogen og batteri
Naturligvis fremheves også arbeidet med bærekraft, hvor Flix forteller at de har vært pioner når det gjelder å ta i bruk elektriske langdistansebusser og solcellepaneler.
De har lansert linjer med busser som drives av biogass og annet biodrivstoff.
Ved å benytte «state-of-the-art»-kjøretøy og få folk til å velge kollektivløsninger fremfor privatbil og andre transportformer, hevder selskapet å ha bidratt til å unngå utslipp av 818.000 tonn CO2 i fjor.
Nå står også hydrogenbuss (se bildene under) på planen fremover, samtidig som Flix i partnerskap med Daimler Buses utvikler en helelektrisk drivlinje for langdistansebusser.