-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS

Forventer 20 prosent vekst i 2023
Transportgiganten Flix, som eier blant annet FlixBus, hadde sitt beste år noen gang i 2022. Selskapet ser lyst på markedsutsiktene og beregner en vekst i omsetning på 20 prosent i år.
Hovedselskapet Flix SE, som innbefatter FlixBus, FlixTrain, Greyhound (USA) og Kamil Koç (Tyrkia), rapporterte nylig om en rekordomsetning i 2022 på 1,5 milliarder euro.
Det var en vekst på 185 prosent fra året før, men 2021-tallene var naturligvis påvirket i stor grad av Covid-restriksjoner. Selskapet går ikke ut med tall på fortjenesten, annet enn å skrive at «lønnsomheten var på EBITDA-nivå» (EBITDA betyr inntjening før renter, skatt, avskrivninger og nedskrivninger).
Samtidig melder selskapet altså om utsikter for en vekst i lønnsom omsetning på 20 prosent, fra et rekordnivå, i 2023.
10 år siden starten
Flix startet som busselskap i Tyskland i 2013, og de grønne bussene markerte seg i et raskt voksende tempo gjennom hele Europa, med en aggressiv lavpris-tilnærming.
Det er i hovedsak langdistansereiser med buss (FlixBus) og tog (FlixTrain) som er kjernevirksomheten.
FlixBus opererer også i Norge, på aksen mellom Oslo og Svinesund med forbindelse videre ut til 34 andre land i Europa.
I desember utvidet Flix også til Brasil, og melder at de vil fortsette å utvide sitt fotavtrykk i 2023, med lansering av rutetilbud i Chile.
«Alle våre nettverk i Europa, Nord-Amerika og Tyrkia vil vokse signifikant i 2023 sammenlignet med 2022. Samtidig vil Flix fortsette å fokusere på lønnsomhet og øke marginene på gruppenivå også i 2023», skriver konsernet.
Hydrogen og batteri
Naturligvis fremheves også arbeidet med bærekraft, hvor Flix forteller at de har vært pioner når det gjelder å ta i bruk elektriske langdistansebusser og solcellepaneler.
De har lansert linjer med busser som drives av biogass og annet biodrivstoff.
Ved å benytte «state-of-the-art»-kjøretøy og få folk til å velge kollektivløsninger fremfor privatbil og andre transportformer, hevder selskapet å ha bidratt til å unngå utslipp av 818.000 tonn CO2 i fjor.
Nå står også hydrogenbuss (se bildene under) på planen fremover, samtidig som Flix i partnerskap med Daimler Buses utvikler en helelektrisk drivlinje for langdistansebusser.