-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Forventer 20 prosent vekst i 2023
Transportgiganten Flix, som eier blant annet FlixBus, hadde sitt beste år noen gang i 2022. Selskapet ser lyst på markedsutsiktene og beregner en vekst i omsetning på 20 prosent i år.
Hovedselskapet Flix SE, som innbefatter FlixBus, FlixTrain, Greyhound (USA) og Kamil Koç (Tyrkia), rapporterte nylig om en rekordomsetning i 2022 på 1,5 milliarder euro.
Det var en vekst på 185 prosent fra året før, men 2021-tallene var naturligvis påvirket i stor grad av Covid-restriksjoner. Selskapet går ikke ut med tall på fortjenesten, annet enn å skrive at «lønnsomheten var på EBITDA-nivå» (EBITDA betyr inntjening før renter, skatt, avskrivninger og nedskrivninger).
Samtidig melder selskapet altså om utsikter for en vekst i lønnsom omsetning på 20 prosent, fra et rekordnivå, i 2023.
10 år siden starten
Flix startet som busselskap i Tyskland i 2013, og de grønne bussene markerte seg i et raskt voksende tempo gjennom hele Europa, med en aggressiv lavpris-tilnærming.
Det er i hovedsak langdistansereiser med buss (FlixBus) og tog (FlixTrain) som er kjernevirksomheten.
FlixBus opererer også i Norge, på aksen mellom Oslo og Svinesund med forbindelse videre ut til 34 andre land i Europa.
I desember utvidet Flix også til Brasil, og melder at de vil fortsette å utvide sitt fotavtrykk i 2023, med lansering av rutetilbud i Chile.
«Alle våre nettverk i Europa, Nord-Amerika og Tyrkia vil vokse signifikant i 2023 sammenlignet med 2022. Samtidig vil Flix fortsette å fokusere på lønnsomhet og øke marginene på gruppenivå også i 2023», skriver konsernet.
Hydrogen og batteri
Naturligvis fremheves også arbeidet med bærekraft, hvor Flix forteller at de har vært pioner når det gjelder å ta i bruk elektriske langdistansebusser og solcellepaneler.
De har lansert linjer med busser som drives av biogass og annet biodrivstoff.
Ved å benytte «state-of-the-art»-kjøretøy og få folk til å velge kollektivløsninger fremfor privatbil og andre transportformer, hevder selskapet å ha bidratt til å unngå utslipp av 818.000 tonn CO2 i fjor.
Nå står også hydrogenbuss (se bildene under) på planen fremover, samtidig som Flix i partnerskap med Daimler Buses utvikler en helelektrisk drivlinje for langdistansebusser.