-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Norge er spesielt utvalgt testarena for nye Ford E-Transit
I løpet av de neste ukene ankommer den første prototypen av Fords nye helelektriske varebil, E-Transit, Norge. Her skal bilen nå testes i vanlig bruk av Posten Norge og Recover.
Norge er ett av tre utvalgte land hvor den helelektriske varebilen skal tas i bruk i et stort kundetestprosjekt for å gjøre de siste justeringene før lansering.
Den ordinære lanseringen skjer først våren 2022, uten at Ford vil være mer konkrete om tidspunktet.
– Vi får en prototype av vår nye E-Transit til Norge i løpet av de neste ukene som Posten skal teste i vanlig bruk. Deretter skal Recover, som jobber med skadesanering, overta varebilen, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg, i en presseuttalelse.
– Begge virksomheter skal så dele innsikt og erfaring med oss for at vi skal kunne masseprodusere en helelektrisk varebil som leverer optimalt med tanke på kundenes faktiske behov i daglig bruk. Dette gir oss i Norge en unik mulighet for å få E-Transit best mulig tilpasset norske kunders spesielle behov, fortsetter Berg.
I tillegg til Norge, skal også ni andre prototyper nå testes innenfor flere forskjellige virksomhetsområder i Tyskland og Storbritannia frem mot lanseringen.
Testflåten inkluderer ulike varianter, som varebil, dobbeltkabin og flere forskjellige chassis med påbyggingsmuligheter med brutto kjøretøyvekt fra 3,5 – 4,25 tonn.
I alt skal det tilbys 25 varianter av E-Transit. Alle vil også bli tilgjengelig i forskjellige lengder, takhøyder og lastekapasiteter.
Testpartnerne skal nå bruke E-Transit-prototypene gjennom en 6- eller 12-måneders testperiode.
I 2020 ble Ford for sjette året på rad det mest solgte nyttekjøretøymerket i Europa. I Norge har Ford i flere år vært det nest største merket på nyttekjøretøy.
Med nye E-Transit tror Berg at Ford vil få en enda sterkere posisjon i nyttekjøretøymarkedet.
– Vi vet at mange norske kunder venter på E-Transit. Dette er en helelektrisk varebil som på mange måter representerer noe helt nytt i segmentet. Kombinasjonen av høy lastekapasitet, lang elektrisk rekkevidde, mange varianter og en rekke nye digitale hjelpemidler som hjelper eieren med å få maksimalt ut av bilen sin, gjør den helt unik, sier Ford Motor Norges administrerende direktør.
E-Transits elektriske motor leverer 269 HK og maksimalt dreiemoment er 430 Nm. Rekkevidden oppgis i dag til 350 kilometer (WLTP), men Ford understreker at endelige tall vil bli publisert nærmere lansering. Rekkevidden og ladehastighet er basert på produsentens tester og kalkuleringer iht. WLTP-kjøresyklusen.
Ford hevder dessuten at service- og vedlikeholdsutgiftene for E-Transit reduseres med rundt 40 prosent. Dette er basert på 3 år/180 000 km, og de har sammenlignet planlagt og ikke planlagt vedlikehold for en batterielelektrisk varebil med en tilsvarende dieselvarebil.