-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Gasser på i Trondheim
NYE BUSSER: Mandag 23. august slippes 41 splitter nye gassbusser fra Solaris ut i Trondheimsrushet.
Det er mye som skal klaffe når busselskapet Team Trafikk og administrasjons-selskapet AtB i Trondheim setter i drift 41 gassbusser på en gang.
Det er for eksempel en helt annen og atskillig mer tidkrevende øvelse å fylle opp tankene i en gassbuss enn i en dieselbuss.
Til oppstart med den nye gassatsingen er derfor pumpeanlegget på Sorgenfri kraftig oppdatert.
Det er den lokale gasspesialisten Innogas på Tiller som har utvidet fyllekapasiteten til 20 busser av gangen. Solarisbussene tar snaut 1500 liter gass hver, som oppbevares i syv tanker på taket.
Når samtlige plasser er i bruk, regner man med å bruke fem timer på å fylle tankene. Ergo må bussene flyttes i løpet av natten for å få tanket alle til et dagsforbruk.
Heldigvis har jo busselskapet erfaring med gassdrift gjennom mer enn 20 år. Forrige leveranse var på fire gassbusser i år 2000, og disse er fortsatt i daglig drift.
Og gassen driver en 320 hesters Cummins CNG gassmotor. Sjåfører YrkesBil har snakket med roser motoren for sin kjørbarhet og komfort.
- Det er ingen forskjell fra å kjøre de vanlige dieselmotorene, sier sjåfør Marianne Aspås i Team Trafikk.
Busselskapet setter også i drift omtrent like mange busser fra Volvo, hvorav 10 hybridbusser.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no