-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Haugaland Transportskole:
Med spesialtilpasset skolevogntog
Fra nyttår trer nye kjøreopplæringsregler i kraft. Da må elever som skal ta lappen på tungbil kjøre med både semisett og bil og slepvogn. Det blir en utfordring for mange kjøreskoler. Haugaland Transportskole har bygget opp en lastebil som takler begge kombinasjonene.
Den nye førerkortopplæringen som trer i kraft ved årsskiftet skal sørge for en mer realistisk opplæring enn tidligere. Blant annet blir det et krav at elevene som skal ta et CE-førerkort skal ha opplæring på så vel trekkvogn og semitrailer, som bil og slepvogn. Man skal også kunne kople slike kjøretøykombinasjoner fra og sammen igjen.
– Vi ønsker de nye kravene velkomne. Slik det er i dag kan en elev få et CE-førerkort uten engang å ha sett en svingskive, og langt mindre ha koplet fra hverandre et vogntog. Allikevel sendes de ut til det virkelige liv med et CE-førerkort i lomma, sier Svein Ove Vetrhus, faglærer hos Haugaland Transportskole i Haugesund, et datterselskap av HSD Buss.
Les hele saken i YrkesBil nummer 15.