-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Haugaland Transportskole:
Med spesialtilpasset skolevogntog
Fra nyttår trer nye kjøreopplæringsregler i kraft. Da må elever som skal ta lappen på tungbil kjøre med både semisett og bil og slepvogn. Det blir en utfordring for mange kjøreskoler. Haugaland Transportskole har bygget opp en lastebil som takler begge kombinasjonene.
Den nye førerkortopplæringen som trer i kraft ved årsskiftet skal sørge for en mer realistisk opplæring enn tidligere. Blant annet blir det et krav at elevene som skal ta et CE-førerkort skal ha opplæring på så vel trekkvogn og semitrailer, som bil og slepvogn. Man skal også kunne kople slike kjøretøykombinasjoner fra og sammen igjen.
– Vi ønsker de nye kravene velkomne. Slik det er i dag kan en elev få et CE-førerkort uten engang å ha sett en svingskive, og langt mindre ha koplet fra hverandre et vogntog. Allikevel sendes de ut til det virkelige liv med et CE-førerkort i lomma, sier Svein Ove Vetrhus, faglærer hos Haugaland Transportskole i Haugesund, et datterselskap av HSD Buss.
Les hele saken i YrkesBil nummer 15.