-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Dansker misfornøyd med norske regler
Danske organisasjoner varsler at de vil kontakte norske myndigheter for å få harmonisert Norges kabotasjepraksis med resten av Europa.
![Dansker misfornøyd med norske regler](https://image.yrkesbil.no/156269.webp?imageId=156269&width=960&height=496&format=jpg)
I følge nettsiden til danske Lastbil Magasinet er det den næringspolitiske organisasjonen DI Transport og arbeidsgiver-organisasjonen ATL i Danmark som nå kritiserer Norge for å være bakstreverske på kabotasjeområdet.
Reaksjonen kommer i kjølvannet av flere saker der danske transportvirksomheter er stoppet med mistanke om ulovlig kabotasje i Norge (bildet er fra Anneberg-aksjonen tidligere i år)
Rune Noack i DI Transport sier til Lastbil Magasinet at det er ”uhensiktmessig for danske transportvirksomheter at Norge har vært trege med å innføre EUs regler, og kanskje heller ikke har planer om å innføre det fullstendig”.
Noack viser spesielt til muligheten som skal eksistere ellers i Europa for å kunne kjøre tom bil inn i et land (Norge), for så å kjøre en såkalt transittur i landet.
- Derfor vil vi nå fremme spørsmålet for norske myndigheter, opplyser Noack til Lastbil Magasinet.
Bransjedirektør Anne Windfeldt Trolle i danske ATL er på sin side opptatt av at det skal være enhetlige konkurransevilkår i EU og Norden.