-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hybrid Sprinter i to varianter
Toyota har stigende suksess med sin hybride Prius, men også de andre produsentene jobber med tilsvarende løsninger. I høst viser Mercedes-Benz to varianter av Sprinter som begge drives på diesel og strøm.

Det er tungbilmessen i Hannover i september som er arena for den spesielle Sprinter-debuten. Der vises en Sprinter med Plug-in hybrid drivlinje, noe som betyr at kjøretøyet er utstyrt med en kontakt som gjør at batteriene kan lades selv når kjøretøyet står stille. Senere planlegger Mercedes også en hybrid Sprinter uten mulighet for opplading fra lysnettet.
I begge tilfeller er en elektromotor montert mellom gearkassa og clutchen. Den får sin energi fra et nikkel/metallhydrid batteri som kontinuerlig lades under vanlig kjøring med overskuddsenergi som genereres ved bremsing og kjøring ned bakker. Bilen som har fått den hybride drivlinjen er en Sprinter 311 CDI med en tillatt totalvekt på 3,5 tonn.
Hybridbilen kan kjøres utslippsfritt og nærmest lydløst når den brukes i sensitive områder, som i bykjerner eller innendørs i store lagerbygninger. I tillegg kan den gi en drivstoffbesparelse på inntil 50% avhengig av i hvor stor grad man kjører elektrisk.
Siden de to motorene er koblet parallelt kan de også benyttes samtidig for å gi ekstra kraft ved akselerasjon og opp tunge bakker. El-motoren byr på 70kW, noe som merkes godt i kritiske situasjoner. Føreren kan også ved hjelp av tastetrykk velge om han vil kjøre elektrisk eller på diesel. Hybrid Sprinter kan også leveres med kraftuttak for brann- og hjelpemannskaper og dermed erstatte et bensin- eller dieseldrevet aggregat.
Mercedes planlegger også en mindre kraftig variant av Hybrid Sprinter. Denne får en elektrisk motor på 30kW som lades under kjøring, men uten stikkontakt for lading fra strømnettet når bilen står stille. Potensielle kunder vil få anledning til å prøvekjøre Hybrid Sprinter i løpet av neste år.