-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
3 videre til Nordisk Volvo-Finale
Espen Frey vant den norske finalen i Volvos sjåførkonkurranse Super Eco Driver 2010. Tre finalister går videre til den nordiske finalen i Göteborg.
- Jeg overlot gearingen til automatikken i I-shiften. Elektronikken er tross alt "hjernen", og jeg lot derfor være å overstyre gearskift manuelt, og fokuserte på å utnytte mest mulig rulling, sier 1. plassvinner i Norge og nordisk kandidat Espen Frey.
7 av de 450 i Norge
Totalt 450 sjåfører har deltatt i konkurransen Super Eco Driver, som startet opp for første gang med sju regionale finaler høsten 2009. Sju finalister, en kandidat fra hver region, deltok i finalen i Super Eco Driver som ble arrangert hos Volvo Truck Center på Jessheim lørdag den 20. mars.
- Vi er veldig fornøyd med arrangementet, som ble gjennomført etter all forventning, sier Torstein Magelssen som er kommunikasjonsdirektør i Volvo Norge AS.
Maks 35 minutter
Konkurransen gikk ut på å kjøre en Volvo FH 16 semitrailer, 16 liters motor med 700 hk mest mulig økonomisk på en fast oppsatt rute rundt Jessheim og Nannestad. Bjørn Haugen i Transportkompetanse AS var sensor under kjøringen til hver av finalistene. Ruta måtte gjennomføres på en tidsbegrensning på 35 minutter. I tillegg måtte vanlige fartsgrenser og trafikkregler følges.
De tre beste i Norge går videre til den nordiske finalen som finner sted i Göteborg den 17. april i år.
1. plass, nordisk kandidat:
Espen Frey, Frogner, Region 1
Kjører Mercedes betongbil Skedsmo betong.
2. plass, nordisk kandidat
Thor Asbjørn Vigeland Larsen, Mandal, Region 3
Ansatt ved Agder Motor Last og Buss AS
3. plass, nordisk kandidat
Christer Halfdansen, Sande i Vestfold, Region 1
Han driver Halfdansen Transport, og kjører 4-akslet kranbil, Scania R580 med HMF kran.
De andre regionfinalistene fikk følgende plasseringer, og gikk dermed ikke videre:
4. plass
Roar Leikarnes, Vikebukt i Møre og Romsdal, Region 4
Daglig leder i entreprenørfirmaet Leikarnes Maskin AS.
Firmaet har fem Volvo FH, og har hatt Volvo med I-shift siden 2007. Han kjører ikke til vanlig, men stepper inn ved behov.
5. plass
Espen Holten, Mysen, Region 2
Han kjører trelast for Knatterudfjellet med Scania og kran.
6. plass
Birger Pedersen, Kvaløysletta, Region 5,
Han kjører en Scania R560 i Ingolf Thune AS.
7. plass
Aksel Olsen, Gausdal, Region 1
Han kjører Volvo FH-16-660 med materialer til Vestlandet for sagbruket Gausdal Bruvoll BA.