-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Norgesbilen!
Gjett hvilke nasjon i verden som hittil har bestilt flest av verdens sterkeste lastebil?
Det var ingen tilfeldighet at Volvos nye statusbil, FH16 750 ble verdenslansert i Lillestrøm tidligere i høst.
Fire uker senere har fabrikken fått 55 ordre på toppmodellen sin. Og av disse 55 ordrene, kommer hele 37 fra norske kunder.
I andel: 67 prosent!
Nå skal det sies at det også stort sett er norske lastebileiere som for alvor har fått sett på bilen – tilflyt av utlendinger til Transport2011 på Lillestrøm var tross alt ikke så stor.
Se bildene fra Transport2011 her
For fortsatt kan det være greit å ha tatt en titt på produktet før man kjøper.
Men selv om Volvo Norge sikkert gjerne skulle fått med seg bilene på årets superspennende kamp om topplasseringen på registreringsstatistikken, blir de først å se på veien til neste år.
Bilene blir satt i produksjon i uke 5 i 2012.
FH16 750 yter som de fleste skjønner 750 hester – 50 hester mer enn forrige Volvo toppmodell FH16 700 – og 20 hester mer enn Scanias R730.
Da Volvo for 25 år siden første gang lanserte 16-liters-motoren i 1987, het bilen F16 og motoren hadde 470 hester.
Dagens modell er altså 60 prosent sterkere.