-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
- Hey, Kleppa, stopp kabotasje nå!
Lastebileierforbundet har i dag sendt samferdselsministeren brev og bedt om at all kabotasjekjøring i Norge stoppes umiddelbart.
– Vi mener utviklingen viser at kabotasjereglene gir klart uheldige virkninger i det innenlandske transportmarkedet, sier NLFs administrerende direktør Jan-Terje Mentzoni.
Og NLF er ikke alene. Tilsvarende brev har NLFs søsterorganisasjoner, Dansk Transport og Logistikk (DTL) og Sveriges Åkeriföretag (SÅ), sendt til sine respektive ministre.
– Oppslag i media tyder på at bedrifter utnytter at de norske kontrollmyndighetene ikke i tilstrekkelig grad kontrollerer og håndhever regelverket. Dette bidrar til at kabotasje får en permanent karakter, påpeker Mentzoni.
LES OGSÅ YRKESBILS KOMMENTAR: HEVET OVER LOVEN?
– Det er derfor all grunn til å be om at det settes en stopper for kabotasjekjøring nå, og at det gjennomføres grundige undersøkelser av effektene, før kabotasje eventuelt tillates igjen, avslutter.
I brevene viser organisasjonene til at EUs regelverk gir mulighet til å oppheve kabotasjereglene ved alvorlige forstyrrelser i markedet. Derfor bes det om at de skandinaviske ministrene tar dette spørsmålet opp med EU-kommisjonen.