-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
X-klasse i glass og ramme
På nettet ble 770.000 kunstnere bedt om å gjøre noe på X-Klassen til Mercedes-Benz. Med imponerende resultater.
Der ute i Cyberspace et sted er det et kunstnerkollektiv som kaller seg Talenthouse.
Riktignok har de kontorer med levende mennesker også, både i London, Berlin og Los Angeles. Men hele opplegget er en community på nettet der kreative multi-media folk (sikkert bots også for alt jeg vet) samles og får tildelt oppgaver.
Oppgavene kan løses med video, levende kunst, 3D, infografikk, musikk, mote, foto, god gammeldags tegning eller maling og alt man ellers måtte finne på for å skape ut uttrykk.
For så er poenget at merkevarer som gjerne vil ha litt oppmerksomhet av annen type enn det som kommer rett fra byrået, går dit og blir enige om et samarbeid.
Mercedes-Benz er en av dem som banket på og kom med et forslag. Dermed la Talenthouse ut oppgaven til alle sine interesserte kontakter og resultatene strømmet på.
Nå var ikke oppgaven vanskeligere enn å skape et visuelt kunstverk basert på produsentens første stor-serie pickup.
Og her ser vi da X-klassen presentert med neon-farget regnskog, i noir animasjon, over klipper eller i futuristiske byer, i snø og på strand og under fossefall, fantastiske resultater som kom fra alle kanter på hele kloden.
PRØVEKJØRING AV X-KLASSE: Sent, men godt
Tilsammen 498 forslag kom inn, og juryen som Mercedes hadde satt ned valgte ut 11 av disse kunstverkene.
Og dermed, forteller Talenthouse, er de oppe i 1,7 millioner kunstverk fra 770.000 kreative personer som har jobbet sammen med 120 merkevare-navn så langt. 3.500 av deltakerne har til nå fått belønning i form av honorar, premie eller spesiell oppmerksomhet rundt navnet.