-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Transit 2T får samme automatkasse som Ranger og Mustang
Ford girer opp til 10-trinns automatgirkasse i sin største kassebil.
Produksjonen av en ny 10-trinns automatgirkasse for den bakhjulsdrevne varianten av Transit 2T er allerede i gang.
– Vår 10-trinns automatgirkasse er enklere å kjøre, kan trekke opptil 2.800 kilo og vil gjøre Transit 2T til et enda bedre valg for de tøffeste jobbene, sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
Den nye girkassen vil også være tilgjengelig på Fords ombygde chassis-varianter med skap og plan, i tillegg til den fabrikkbygde 17-seters minibussvarianten.
Hentet fra Ranger og Mustang
10-trinns automatgirkassen er utviklet av Ford, og blir i dag brukt i så ulike modeller som pickupen Ranger og sportsbilen Mustang.
Automatgirkassen er tilgjengelig på Transit 2T-varianter med bakhjulsdrift og den nye 170 HK 2-liters EcoBlue HDT-dieselmotoren.
Den nye girkassen er en del av en større fornyelse som Transit-familien har gjennomgått i løpet av 2019 og frem til nå. Sammen med den nåværende 6-trinns automatgirkassen som er tilgjengelig for Transit 2T-modeller med forhjulsdrift, elektrifisering, økt lastekapasitet og utstrakt bruk av oppkoblede løsninger, er Transit nå et enda mer attraktivt valg for flere.
Verdt å merke seg altså er at automatgirkasse og firehjulsdrift i kombinasjon ikke blir nevnt. Vil du ha Transit 2T med drift på alle hjul må du fortsatt gire selv.
Datasimuleringer
Ford benytter datasimuleringer som hjelper den nye automatkassen med å balansere girskiftene slik at de skjer akkurat når det er optimalt. En 10-trinns automatgirkasse gir også muligheter for høyere dreiemoment og ytelse.
Produsenten fremhever den patenterteteknologien Casting-Integrated Direct Action Solenoid (CIDAS) som skal gi raskere og jevnere girskifter.
Automatgirkassen er også tilpasset kjørekarakteristikkene til 2T-Transit, og har gjennomgått mer enn 6 millioner kilometer med testkjøring.