-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
I vinter: 11.000 kroner i kjettingbot!
Prislisten er klar. Og utenlandske vognførere blir informert ved grenseovergangene!


Politiet og Vegvesenet annonserer at det nå blir dyrt å kjøre uten kjetting når det kreves. Myndigheten har sett seg lei på tungbiler som lager trafikkaos ved ikke å legge på kjettinger når føret krever det.
I Vestfold er det stor tungtrafikk, ikke minst til fergeleiene i Horten, Sandefjord og Larvik. Det er også stor trafikk mot Kongsberg.
Politiet har for kommende vinter gjort klart disse bøtesatsene for bilister som ikke tar hensyn til føret:
- 5000 kroner i bot ved mangel av kjettinger
- 8000 kroner i bot for manglende bruk av kjetting på lastebiler
- 11 000 kroner i bot for manglende bruk av kjetting på vogntog
- Enda høyere bot dersom manglende bruk av kjettinger fører til trafikkuhell
Det blir informasjon til utenlandske sjåfører om kjettingkravene ved fergeterminalene både i Larvik og Sandefjord.
Les om tyskernes pinglete bøtesatser her.
Utvidet varsling og brøyting
Det blir dessuten utvidet varsling av føret på fergekaiene slik at ingen skal si de ikke kjente til føreforholdene.
I tillegg blir det utvidet kontroll av dekk og øvrig vinterutstyr og politiet sier klart i fra at de kan og vil nedlegge kjøreforbud og kan om nødvendig beslaglegge kjøretøy.
Det kan særlig skje inntil bøter som blir utskrevet til utenlandske vogntog blir betalt.
Samtidig loves det at brøyting av Vestfold-veiene skal starte seinest når det faller to centimeter snø.
Tar snarvei mot Horten
Det er nå bygget en moderne innfartsåre fra E18 fra Undrumsdalen til Horten og fergen til Moss.
Veien har bomstasjon (66 kroner for store kjøretøy) og dermed bruker mange fortsatt den gamle riksveien via de berømte Tomsbakkene.
Der er bakken bratt og veien smal før man krysser jernbanen. Tomsbakken er stedet der flest står fast om vinteren. Hver eneste vinter må bakken strenges når vogntog og lastebiler ikke kommer opp eller ned på grunn av glatt føre.
Myndighetene oppfordrere til bruk av den nye hovedveien fra Undrumsdalen på E18 og direkte til fergeterminalen i Horten. Det har høyeste prioritet ved snøfall.