-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
I vinter: 11.000 kroner i kjettingbot!
Prislisten er klar. Og utenlandske vognførere blir informert ved grenseovergangene!
Politiet og Vegvesenet annonserer at det nå blir dyrt å kjøre uten kjetting når det kreves. Myndigheten har sett seg lei på tungbiler som lager trafikkaos ved ikke å legge på kjettinger når føret krever det.
I Vestfold er det stor tungtrafikk, ikke minst til fergeleiene i Horten, Sandefjord og Larvik. Det er også stor trafikk mot Kongsberg.
Politiet har for kommende vinter gjort klart disse bøtesatsene for bilister som ikke tar hensyn til føret:
- 5000 kroner i bot ved mangel av kjettinger
- 8000 kroner i bot for manglende bruk av kjetting på lastebiler
- 11 000 kroner i bot for manglende bruk av kjetting på vogntog
- Enda høyere bot dersom manglende bruk av kjettinger fører til trafikkuhell
Det blir informasjon til utenlandske sjåfører om kjettingkravene ved fergeterminalene både i Larvik og Sandefjord.
Les om tyskernes pinglete bøtesatser her.
Utvidet varsling og brøyting
Det blir dessuten utvidet varsling av føret på fergekaiene slik at ingen skal si de ikke kjente til føreforholdene.
I tillegg blir det utvidet kontroll av dekk og øvrig vinterutstyr og politiet sier klart i fra at de kan og vil nedlegge kjøreforbud og kan om nødvendig beslaglegge kjøretøy.
Det kan særlig skje inntil bøter som blir utskrevet til utenlandske vogntog blir betalt.
Samtidig loves det at brøyting av Vestfold-veiene skal starte seinest når det faller to centimeter snø.
Tar snarvei mot Horten
Det er nå bygget en moderne innfartsåre fra E18 fra Undrumsdalen til Horten og fergen til Moss.
Veien har bomstasjon (66 kroner for store kjøretøy) og dermed bruker mange fortsatt den gamle riksveien via de berømte Tomsbakkene.
Der er bakken bratt og veien smal før man krysser jernbanen. Tomsbakken er stedet der flest står fast om vinteren. Hver eneste vinter må bakken strenges når vogntog og lastebiler ikke kommer opp eller ned på grunn av glatt føre.
Myndighetene oppfordrere til bruk av den nye hovedveien fra Undrumsdalen på E18 og direkte til fergeterminalen i Horten. Det har høyeste prioritet ved snøfall.