-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
I vinter: 11.000 kroner i kjettingbot!
Prislisten er klar. Og utenlandske vognførere blir informert ved grenseovergangene!
Politiet og Vegvesenet annonserer at det nå blir dyrt å kjøre uten kjetting når det kreves. Myndigheten har sett seg lei på tungbiler som lager trafikkaos ved ikke å legge på kjettinger når føret krever det.
I Vestfold er det stor tungtrafikk, ikke minst til fergeleiene i Horten, Sandefjord og Larvik. Det er også stor trafikk mot Kongsberg.
Politiet har for kommende vinter gjort klart disse bøtesatsene for bilister som ikke tar hensyn til føret:
- 5000 kroner i bot ved mangel av kjettinger
- 8000 kroner i bot for manglende bruk av kjetting på lastebiler
- 11 000 kroner i bot for manglende bruk av kjetting på vogntog
- Enda høyere bot dersom manglende bruk av kjettinger fører til trafikkuhell
Det blir informasjon til utenlandske sjåfører om kjettingkravene ved fergeterminalene både i Larvik og Sandefjord.
Les om tyskernes pinglete bøtesatser her.
Utvidet varsling og brøyting
Det blir dessuten utvidet varsling av føret på fergekaiene slik at ingen skal si de ikke kjente til føreforholdene.
I tillegg blir det utvidet kontroll av dekk og øvrig vinterutstyr og politiet sier klart i fra at de kan og vil nedlegge kjøreforbud og kan om nødvendig beslaglegge kjøretøy.
Det kan særlig skje inntil bøter som blir utskrevet til utenlandske vogntog blir betalt.
Samtidig loves det at brøyting av Vestfold-veiene skal starte seinest når det faller to centimeter snø.
Tar snarvei mot Horten
Det er nå bygget en moderne innfartsåre fra E18 fra Undrumsdalen til Horten og fergen til Moss.
Veien har bomstasjon (66 kroner for store kjøretøy) og dermed bruker mange fortsatt den gamle riksveien via de berømte Tomsbakkene.
Der er bakken bratt og veien smal før man krysser jernbanen. Tomsbakken er stedet der flest står fast om vinteren. Hver eneste vinter må bakken strenges når vogntog og lastebiler ikke kommer opp eller ned på grunn av glatt føre.
Myndighetene oppfordrere til bruk av den nye hovedveien fra Undrumsdalen på E18 og direkte til fergeterminalen i Horten. Det har høyeste prioritet ved snøfall.