-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kvart århundre siden FH ble lansert
Nesten en million eksemplarer er solgt etter at Volvo lanserte FH-modellen i 1993.
FH anses på mange måter som selve ryggraden i Volvo Trucks, og den har vært med lenge.
Før modellen ble lansert i 1993 var det tøffe tider i transportmarkedet, og Volvo omtaler i dag lanseringen som dristig.
– Vi nærmet oss slutten på en nedgangsperiode, men valgte å satse stort. Det viste seg å være lurt. Vi lanserte FH på helt rett tidspunkt, og hadde det mest attraktive produktet på et tidspunkt da økonomien og transportmarkedet fikk et oppsving, uttaler adm. dir. i Volvo Trucks, Claes Nilsson.
Den første FH-versjonen var basert på et nytt chassis med et design som vakte oppsikt tidlig på 90-tallet. Så ble det ikke mindre enn tre ansiktsløftninger av førerhuset mellom 1993 og 2008, før den nye generasjonen FH ble lansert i 2012 med nytt førerhus.
Som Volvos toppmodell har FH selvsagt vært utstyrt med mange av produsentens innovasjoner.
For eksempel da de var den første lastebilprodusenten som tok i bruk kollisjonsputer (1995), og da de introduserte frontmontert underkjøringsbeskyttelse (FUPS) i 1996.
Vi kan også nevne girkassen I-Shift som kom i 2001, klimaanlegget I-park Cool som kom i 2012 og Volvo Dynamic Steering som ble introdusert året etter. Komfortutstyr som har gitt mange sjåfører en merkbar forskjell i hverdagen.