-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nyttebiler i EU: 28 prosent etter
Siden ACEA bare teller nyttebilregistreringer hver annen måned, gikk vi glipp av en juli full av optimisme. I stedet er vi tilbake i en august som igjen viser stor nedgang: minus 18 prosent.
Julitallene viste noe så fantastisk som at markedet lå så å si likt (minus 0,9 prosent) med fjoråret.
Tre markeder viste faktisk pluss: Italia, Spania og Frankrike.
Nå vil selvfølgelig kynikerne tro at siden ACEA teller så grovt at de slår alle nyttebiler sammen, og av lastebiler, busser og varebiler var det varebilene som sørget for gode juli-tall.
Feil: biler over 3,5 tonn lå faktisk 3,1 prosent over i juli, mens de over 15 tonn lå 2,8 prosent over. Det var den måneden Norge lå nesten 50 prosent under i dette segmentet.
Så kom en ganske stygg august.
Fra en pluss på 2,8 prosent og et håp om at nå skulle det begynne å lysne, datt igjen lastebilsalget i August. Med 11,7 prosent. Tyskland med det største plasket, minus 29 prosent. Italia og Spania viste derimot pluss.
Fremdeles ligger derfor lastebilsalget langt under – med hele 36 prosent nedgang akkumulert. I fjor var det 230.000 slike nye biler på veien, i år er det 153.000.
Varebilene lå 1,8 prosent under i juli, men i august var de tilbake på minus 18,6. Akkumulert passerte varebilene million-grensen i juli i fjor. Etter august i år er de fremdeles på ikke mer enn litt over 870.000. En tilbakegang på nesten 27 prosent.
Bussene hadde forresten også en veldig god måned i juli – 18 prosent over 2019-tallet. Men i august hadde segmentet sunket med 27 prosent igjen.
17.890 nye busser av alle slag vil si nesten 30 prosent færre enn i fjor.