-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vinterdekk påbudt i Tyskland
Forbundsrådet i Tyskland har nylig vedtatt endringer i veitrafikkloven. Det får stor innvirkning på godstransporten.

Med lastebil gjennom Tyskland må du nå ha M+S-merkede dekk.
Den nye forskriften i Tyskland trådde i kraft 4. desember, og gir påbud om å bruke M+S-merkede dekk på drivakselen ved snø, is og glatt rim på veien.
Kravet gjelder alle busser med mer enn åtte sitteplasser og lastebiler på over
3,5 tonn.
Les også saken fra YrkesBil.no: Nå dobles vinterdekkbøtene
I en pressemelding skriver Continental at de mener det er nødvendig med ytterligere forskrifter for å oppnå optimal sikkerhet om vinteren.
For bestemmelsen i forskriften krever M+S-merkede dekk på drivakselen dersom det er snø, is eller glatt rim på veien.
- Men for å oppnå optimal sikkerhet på vinterføre, burde man imidlertid heller bruke de spesielt utviklede vinterdekkene fremfor bare M+S-merkede dekk.
Det sier dr. Hans-Joachim Nikolin i Continentals lastebildekk-divisjon. Han mener likevel at de nye bestemmelsene i Tyskland betyr et skritt nærmere en klarere lovgivning:
- Formuleringene er nå tydeligere om hva som menes med dekk som er passende for vinterforhold og når disse skal brukes.
Les også: Kjørte for tett, seks lastebilsjåfører mistet lappen
Continental gjør oppmerksom på at alle drivakseldekk fra Continental allerede er utviklet og merket M+S, og automatisk oppfyller de nye kravene i Tyskland.
- Med bakgrunn i våre omfattende tester anbefaler vi at man på alle hjulposisjoner bruker spesielt utviklede vinterdekk, som for eksempel våre SCANDINAVIA-dekk.
Er det isete på veien, korter man ned bremselengden betraktelig med slike dekk – og det allerede ved 40 km/t”, understreker Nikolin.