-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvo Buss lanserer hybridgenerasjon 2
Mens første generasjon av Volvos diesel-el-hybrid sparer drøyt 30 prosent diesel, skal høstens nyhet spare hele 60 prosent energi.

TEKNOLOGI: Det går allerede en god del av Volvos hybridbusser i Norge. For det meste med gode resultater, ikke minst på drivstoffbesparelse.
På den verdensledende yrkesbilmessen IAA Hannover i begynnelsen av september, lanseres de andre generasjon hybrid, 7900 Electric Hybrid.
Hovedforskjellen er at dette er «plug-in-hybrid». Bussen har kraftige litiumbatterier og en liten dieselmotor.
Det betyr at kombinasjonen god batterikapasitet og smarte ladeløsninger ved endeholdeplassene kan redusere energiforbruket med opp til 60 prosent i følge Volvo – og diesel/CO2-utslippet med opp til 75 prosent
Det siste er en nesten grei avklaring fra Volvo , som dermed signaliserer at de ikke tar det for gitt at strøm er gratis energi eller ikke kan representere utslipp.
En fordel med bussen er relativt stor fleksibilitet. Den kan gå langt på kun strøm, typisk i sentrumsområder. Lading på endestasjonene tar 6 minutter. Men den kan også settes inn i en hvilken som helst annen rute som alminnelig dieselhybrid.
Sett fra et borgersynspunkt, er ikke minst bussens lave støynivå nok et argument for å få den på plass i bymiljøet.
7900 El-Hybrid har allerede gått i en større fullskalatest i Gøteborg, og Volvo opplyser at de har signert kontrakter på bussen til en rekke europeiske byer.
For å sikre en komplett leveranse til busskundene, har Volvo dessuten inngått samarbeid med ABB om standardiserte ladesystemer både til El-Hybrid og de helelektriske bussene som ligger kun et lite stykke fram i tid.