-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Pizza på SEMA
De dagene SEMA har vært åpen i år har Toyota servert pizza. Fra en hydrogendrevet pizzaovn på hjul.
Sammen med Pizza Hut og et par andre gode hjelpere har Toyota klart å samle litt oppmerksomhet på SEMA.
Og det er godt gjort, den utstillingen mangler nemlig ikke objekter med enorm oppmerksomhetsfaktor.
Men her snakker vi om mer enn bare en rullende pizza-sjappe. Det som imidlertid er åpenbart for publikum er akkurat det, men også her med en spesiell twist. For selve produksjonen skjer ved hjelp av roboter.
Her har Toyotas Motorsport Senter kastet seg ut i noe de ikke kunne tidligere, men som de åpenbart har løst bra. De har bygget om planet på en Tundra til et skreddersydd pizza-kjøkken.
Kjøleskap for pizzaene og en conveyor-ovn er hovedingrediensene. Pluss to computerstyrte robot-armer. En arm åpner kjøleskapet og velger den halvfabrikata-pizzaen som er bestilt, legger den på beltet og lukker skapet. Så går kakestykket gjennom ovnen og i den andre enden kommer den andre armen og henter produktet, plasserer det på benken, kutter det opp i seks stykker som den så legger i esker og leverer.
Seks – syv minutter tar det før pizzaen blir ferdig.
Men det pazzaspiseren ikke ser er at dette er en Tundra bygget opp fra bunnen.
Den har fått Mirais drivlinje, brenselceller, hydrogentanker – hele pakka. I tillegg leverer drivanlegget strøm både til kjøleskap, ovn og roboter.
Det er Nachi Robotic, en av Toyotas naboer i Texas, som har ordnet robotene.
Og, interessant nok, er det Toyotas lastebil-teknikere som har hjulpet til med brenselcelle-bilen.
De jobber jo med et større brenselcelle-lastebil-prosjekt selv.