-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vera på jobb
Etter nesten et helt år som utstillingsattraksjon er Volvos VERA satt til å gjøre en skikkelig jobb. Hun starter på brygga i Gøteborg.
VERA er Volvos autonome trekkvogn. Den smarte firehjulsplattformen er uten antydning til førerhus, slik at hele kjøretøyet kan gjøres nyttig uten at noen unødige detaljer kommer i veien.
Drivlinjen er identisk med produsentens batterielektriske lastebiler, men det er ikke mye bil over denne konstruksjonen. Fabrikken selv kaller den en slede som man kan sette omtrent hva som helst oppå, og få dratt det av gårde.
Etter nesten et år hvor hun bare er blitt beglodd og beundret skal hun endelig begynne å bli litt nyttig.
Sammen med DFDS setter Volvo henne inn i seriøs distribusjonsvirksomhet. Hun skal dra containere mellom DFDS-terminalen i Gøteborg, til havna rett i nærheten der laste skal om bord i båter til hele verden.
Volvo ser for seg en hel flåte slike automater i fremtiden. Forbundet med hverandre og med oppdragsgiverne over skyen. Slik regner de med å kunne optimere trafikkstrømmen på trange områder og kutte ventetider til et minimum.
Utslippsfritt er selvfølgelig en bonus.
Men foreløpig skal hun operere mutters alene. Og i første runde er det ikke mye hun får lov til å vise frem av muligheter.
Jobben er begrenset til et kanskje lite og velregulert område og toppfarten er begrenset til 40 km/t.
Men uansett oppgaver, nå kan hun i hvert fall begynne å føle seg nyttig også – ikke bare interessant.