-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elektrisk varebil fra Australia
Det begynte med en liten varebil på under fire meter. Nå er den også blitt en pickup og en liten personbil.


DETALJENE: Slik markedsfører australske ACE sin nye elvarebil.
Dette er ikke den type bydistribusjonsbil Enova akkurat premierer.
Med 18 kW er den milelangt fra vår lavutslippsvokters idealer, men man skal ikke se bort fra at det kanskje er en slik våre urbane distributører kanskje kunne tenke seg.
ACE heter selskapet som har rullet ut en serie elbiler som ser ganske attraktive ut.
Kompakte, med mer enn nok krefter til å klare seg i en vanlig urban jungel (motoren har er korttidsytelse på inntil 45 kW) og med vekt- og volum kapasitet som møter mange transportørers krav.
500 kg nyttelast og en påstått rekkevidde på 200 km fra 23,2 kWh, burde være nok for mange.
Problemet er selvfølgelig pris. I Australia snakkes det om litt over AU$ 40.000 der en Caddy koster 25.000.
Men med meget lavere driftskostnader (loves det) og med incitamenter på nullutslipp ser ikke den optimistiske produsenten bort fra at dette burde kunne gå.
I dag produserers blant annet karbon-karosseriet i Kina men målet er å sikre at minst 50 prosent av hele bilen kommer fra Sør Australia, og at man fra 2025 er oppe i en produksjon på minst 15.000 Ace-biler per år.
Da vil også en liten Ute og en personbil være inne i bildet.