-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Fords Super Sjef: Tre tanker på en gang
Nå skal det med en gang sies at det kanskje er enklere å ha tre tanker når du er bil enn når du er sjef. Men Super Chief er altså navnet på en av Fords Detroit-konsepter.
Og for en sjef. Her er det tøffe tak. Den ser ut som den er hogd ut av granitt, og står fjellstøtt på sine 24-tommere med et uttrykk som om han er klar til å kjøre over alt som prøver seg. Inspirasjonen ser ut til å være store amerikanske lokomotiver fra midten av forrige hundretall.
Samtidig er den pakket med miljø-alibier. Motoren har faktisk norske aner, men det vil føre for langt å forklare. Systemet den bruker er nemlig utviklet ved Fords forskningsfilial på Høyskolen i Aachen, og kalles Tri-flex.
Fremtidstruck
Det betyr at den er fleksibel nok til å kunne brenne tre forskjellige drivstoff: hydrogen, E85 eller bensin. Skjønt, hvor rørende miljøriktig systemet blir når den koples til en ildsprutende V10 motor, kan man jo diskutere.
Det hele er basert på en F-250 og kan kanskje oppfattes som et signal på hvilken vei Fords store trucker skal ta i fermtiden.
Et kort øyeblikk trodde jeg det var dette selskapet som hadde sagt at nå skulle de konsentrere seg om de mindre bilene, fordi det var det folk ville ha nå.