-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Glem jernbane, bruk veiene
Overføring av all person- og godstansport fra jernbane til vei gir stor CO2-reduksjon og lønner seg for både staten og transportbrukerne.
Det mener samferdselsstatistiker Idar Mo i et innlegg i TØI-bladet Samferdsel. Og Mo argumenterer grundig og klart mot norsk offentlig vanetenkning om jernbanen.
Hovedpoengene er at kostnadene og miljøregnskapet ved bruk av jernbane generelt er grovt undervurdert – og godt kamuflert.
”Godstransport skal ikkje subsidierast i Noreg, men alt tyder på at den vert det på jernbana i stor stil, gjennom fri køyreveg, medan brukarane av skip og lastebiler må betale for kostnader på veg og i terminaler”, skriver han blant annet.
LES ARTIKKELEN I SIN HELHET HER.
Les også:
Modulprøving fortsetter til 2016?
Norske lastebiler øker på utland
Hold øye med transportbarometeret