-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Prestisjebuss kåret
Den internasjonale Bus & Coach of the Year-juryen har akkurat utpekt Setra ComfortClass til vinner av Coach of the Year 2014.

KÅRING: Det er snart duket for bussbransjens største globale mingleplass, Busworld-messen i Kortrijk, Belgia.
Da kommer Setra til å få overrakt trofeet for Coach of the Year 2014. Det skjer klokken 12.30 den 18. oktober, samme dag som messen åpner dørene for publikum.
Denne teksten er levert av BussMagasinets Tom Terjesen, som er norsk representant i juryen:
2014-vinner, ja, men Setra ComfortClass er imidlertid ikke splitter ny. Bussen ble lansert under Busworld messen i Kortrijk høsten 2011.
Setra har markert seg med et moderne og fremtidsrettet design. Bussens midtlinje går opp i front og ed i en lignende bue bakover på bussen.
Inspirasjonen er hentet fra Setra S8, den aller første Setramodellen.
Det er brukt energi på å lage bussen så strømlinjeformet som mulig, uten at det går på bekostning av innvendig plass.
Som en bonus er bussen vesentlig bedre med tanke på vindstøy. Langs sidene kan en også legge merke til at vinduene er hele 10 cm høyere enn på tidligere ComfortClass.
Det merkes ekstra godt innvendig, da man får panoramautsikt uten at vinduene er trukket inn over taket. Selv den som mot midtgang har god utsikt.
Førerplassen er helt nyutviklet og utformet for lett å komme inn og ut som sjåfør, da ComfortClass er en buss som like ofte benyttes i intercity kjøring, som turkjøring.
Speilene er også en videreutvikling fra tidligere. Setra var først ute med å benytte bukkehornspeil på buss tilbake på 90 tallet og de nye speilene gir både bedre sikt, men speilhusene er slankere og gir lavere luftmotstand.
Girvelgeren er flyttet bort og opp på rattstammen sammen med retarderhendelen. En kan lett vri om bryteren til ønsket gir og velge å skifte opp eller ned med å skyve/trekke til seg hendelen.
En benytter seg av retarderen ved å vippe den mot en i flere trinn. Denne sender signaler til den nye PowerShift girkassen GO250-8 som er en automatisert manuell 8-trins girkasse. Denne har også fått den helt nye vannretarderen fra Voith.
Det finnes flere Euro 6-motorvalg i den nye Setra ComfortClass. En 10,7 liter med fra 428 hester til en 12,8 liter med maksimalt 476 hester og 2300 Newtonmeter.
Første Setra ComfortClass i Norge gikk til Brustad Busstrafikk AS. De fikk dermed Setra nummer 500 solgt ny i Norge. BussMagasinet var selv med å hentet hjem den første S516HD til Norge.