-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elbuss på børs
Den amerikanske elbuss-produsenten Proterra vil på børs. Det kan skje i år.
Proterra ble startet for 15 år siden. Tanken var å bygge batterielektriske busser etter at amerikanske kollektivtransportmyndigheter hadde begynt å etterlyse alternative drivlinjer.
Det tok imidlertid mange år før de første bussene derfra ble levert.
Ikke før i 2010 ble den første ordren effektuert: 31 busser til Foothill Transit i Pomona, California. Nærmeste nabo er LA.
Les også: Verdens lengste non-stop buss
Etter det har hovedkontoret hele tiden ligget i Silicon Valley (enkelt å rekruttere fagfolk fra Tesla og start up-selskaper), mens produksjonen skjer i Greenville, South Carolina.
I dag har de 60 % markedsandel i USA, uten at det betyr noen kjempevolumer. Den siste bestillingen på 25 busser til Edmonton får totalen opp i rett under 400 busser, akkumulert.
Det er åpenbart mange som tror selskapet har en fremtid. Blant investorene finner vi både Daimler og i-venture selskapet til BMW.
Nå ønsker åpenbart eierne å se om det er enda flere som har trua. Ryktene sier nemlig at de planlegger å gå på børs.
I første omgang står det i hvert fall tunge interesser bak. De samme ryktene utpeker nemlig både JPMorgan Chase & Co, Morgan Stanley og Deutsche Bank som tilretteleggere for IPO-en.
De som tror på ryktene tror også at IPO-en vil være på plass i løpet av året.