-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
12,8 meters buss: 78 sitteplasser!
Under vårt besøk på TemSa-fabrikken i Tyrkia tidligere i høst, fikk vi øye på en buss som fra utsiden så ganske tradisjonell ut, en 12, 8 meters buss. Men på innsiden fikk vi se noe spesielt, her var det 5 stoler i bredden!
Bussen sto senere i høst på TemSas stand på IAA i Hannover, og bussen er tatt frem med tanke på kjøring av skolebarn i Frankrike. Vi fikk ved fabrikken opplyst at det i Frankrike er eller blir innført krav om at alle skolebarn skal sitte med belter og dermed tvinger det seg frem noen spesialløsninger.
I Norge blir transport av skolebarn ofte utført med gammelt materiell, hvor det ofte ikke er sitteplass til alle, i alle fall ikke i form av eget sete til hver. Skulle det derimot komme krav om at alle skal sitte i hvert sitt sete med belter, er kanskje TemSa-løsningen noe å tenke på?
Les hele saken i YrkesBil nummer 14.