-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elbuss med plass for 250
BYD bygde verdens største elbuss i 2014. Nå er den rekorden slått, av BYD.

K8S en dobbelt-dekker, ble lansert i 2014, og har siden den gang vært omtalt som verdens største batterielektriske buss.
Dette er et globalt produkt, i tillegg til å gjøre jobben i en rekke kinesiske byer har den kjørt i London siden 2015
Men etter at BYD presenterte en ny debutant hjemme i Shenzhen nylig har vi fått en ny «verdens største».
Her dreier det seg om en dobbelt-leddet 27 meter lang versjon med plass til 250 passasjerer.
Den har også et nyutviklet system der føreren kan skifte fra to- til firehjulsdrift når forholdene krever litt ekstra innsats.
Den benytter standard BYD-vare i den elektriske og elektroniske avdelingen, og her resulterer det i rekkevidde på inntil 300 km. mellom ladinger, og en toppfart på 70 km/t.
BYD selv sier at bussen er bygd etter global BRT-standard (Bus Rapid Transport) – men det gjelder åpenbart ikke lengden.
I Europa må et slikt kjøretøy ha spesialtillatelse før det kan settes i trafikk. EU foreskriver er maks-lengde på 18,75 meter.
Det er den lengden K8S – den store dobbelt-dekkeren - ligger på. Og der er det andre store tall som plutselig har dukket opp også:
Xi’an, i den nord-vestre delen av Kina, (13 millioner innbyggere) skaffet 1.100 batterielektriske BYD-busser i 2016, og ytterligere 1.900 i fjor. Nå skal de ha 200 av disse dobbeltdekkerne inn i lokaltrafikken.
Flere enn 3.000 BYD’er går i den byen nå og gjør den til verdens største når det gjelder elektrisk kollektivtransport på gummihjul.
I følge BYD har de bygget 50.000 elbusser de siste ni årene.