-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nytt el-varebilforslag fra USA
Det er vel ingen produsent med et navn som er bedre kjent i Michelin-restauranter. Problemet er at det er andre markeder som skal erobres – varebilmarkedet.
Bollinger har produsert overklasse-champagne i snart 200 år. Og familien kan spore sine røtter tilbake til 1585.
Ting kan tyde på at Bollinger Motors i Michigan ikke har de samme solide aner. Men tenk for en mulighet: å frakte Bollinger i en Bollinger.
Sjansen er der, for nå forteller Bollinger, som i mange år har jobbet for å få en skikkelig batterielektrisk arbeidshest på markedet, at de er i ferd med å utvikle en varebil.
Deres Deliever*E er en plattform beregnet for en rekke forskjellige type biler, selv om vi i prinsippet snakker transportere for nærmiljøet.
Hvis vi snakker amerikansk skal bilen møte klasse 2B, 3, 4 og 5. Og de lover en TCO, for alle klassene, betraktelig under det man opplever ved tilsvarende bensin- eller diesel-drevne biler.
De fremhever også at lavgulv-konstruksjonen, som batteripakken gir muligheter for, tillater en innstegshøyde på 45 cm. – den laveste i bransjen, sier de.
Bollinger har ikke selv muligheter for å produsere bilen, men sier at de er i samtale med mange som har kapasitet. Lasterommet er ikke særlig forstyrret av hjulene heller, slik at lasteplassen blir ganske bekvem.
Det vil være valgmuligheter mellom en rekke batteripakker. Fra 70 til 210 kWh. Samtidig som man tilbyr flere akselavstand-alternativer betyr det at kunden har mange skreddersøm muligheter for å tilpasse bilen egne behov i veldig stor grad.
Alle bilene er forresten bygget for hurtiglading.
Bollinger er en av de få elbil-start ups som fremdeles ikke har søkt sin lykke med enorm kursoppgang på børsen.
- Vi har hatt noen som gjerne ville forsøke, sier Robert Bollinger, sjefen for selskapet.
- Men det har ikke vært den riktige timingen for oss, foreløpig. Nå ønsker vi å vokse i kraft av oss selv.