-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

MG kommer med buss
En av de store overraskelsene på årets BusWorld i Brussel var at MG – den mestselgende kinesiske bilen i Europa – dukket opp med sin egen buss.
Nå var ikke MG den eneste personbil-produsenten som debuterte med sin egen buss i Brussel i år.
Vinfast, en fersk bilprodusent i Vietnam, kom også med en serie busser. Men de har bygget busser lokalt for hjemmemarkedet i flere år, så der var ikke overraskelsen like stor.
MG, derimot, engelsk sportsbil fra litt over 100 år tilbake. Visnet sammen med resten av den britiske bilindustrien rundt 1000-års skiftet, men ble kjøpt opp av kinesiske SAIC i 2007 og har siden blomstret.
Men at blomstringen skulle resultere i busser også har ikke vært alminnelig lekket.

Utstilleren sto frem som MG Commercial, produktet var en tolv meters bybuss og slagordet var det ganske underlige: «Find You More».
Hva som imidlertid gjorde inntrykk på MG-romantikere var at bak på bussen fant du ikke bare den sekskantede logoen, der sto det også skrevet Morris Garages med bokstaver – det opprinnelige navnet før produktet ble hetende MG.


Det var stor avduking, en rekke personer på standen, men nesten ingen detaljer om de to modellene – den ene i chassisform – som ble presentert.
Ei heller noe om produksjon- eller eksport-planer.

Det eneste vi klarte å få ut var 417 eller 489 kWt, en motor som veier 280 kg. og har 97,8 % effektivitet (!), et batteri som er 140 mm høyt og derved bidrar til lavgulv-konstruksjonen og at det har in IP rating (mål på hvor tett batterikassa er) på 68 – og, til slutt, at bussene har vært testet i trafikk i 500.000 km.
Dessuten har den muligheter for induksjonslading.
De som er virkelig buss-nerder ved selvfølgelig at den indiske MG-gruppen som nettopp har lansert sin Tigra turbuss ikke har noe med den «ekte» MG-bussen å gjøre, selv om også den indiske logoen har tendenser i retning av en sekskant.
LES OGSÅ:
-
Vurderer 25-meters metrobuss i Oslo-området – her er erfaringene og utfordringene
-
Volvos nye elektriske flaggskip
-
Volvo Buss-sjefen: – Det har vært tøft, men er heldigvis i ferd med å bedre seg
-
Åpnet ny produksjonslinje i Egypt, dedikert Volvo busser for Europa
-
I tide til Busworld?
-
Buss og lastebil for tog
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
-
Stor-ordre til Solaris: - Byen er snart klar for et helelektrisk kollektivtransportsystem
-
Londons busser skal bli smartere og tryggere
-
Nå melder Scania seg på i elbussmarkedet i Norge