-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Her er Kia PV5 i Norge
Kias nye varebil er på gjestevisitt for å vises frem til norske potensielle kunder og norsk presse.
Kia er nå på vei inn i et - for dem - helt nytt marked. De tilbyr i Norge en ombygget varebilutgave av SUVen EV9, men det de kommer med nå er kjøretøy bygget som varebiler fra bunnen av.
Samtidig er det nå varebilene som skal elektrifiseres i Norge, og slik sett er timingen selvsagt god for Kia.
De neste årene kommer det flere nye varebiler fra produsenten, i flere ulike størrelser og versjoner. Flere av modellene vil også tilbys som personbiler med fleksible bakseteløsninger.
Første glimt av den nye varebilserien fikk vi på IAA Transportation i Hannover for et år siden.

Serieproduksjonen av varebilene er ikke i gang ennå, så det er snakk om en førserie-bil, som importøren har hentet til landet for å vise til sine eksisterende og potensielt nye kunder, samt norsk presse.
Importøren Kia Bil Norge sa til YrkesBil på IAA i Hannover at målet deres er å selge 1.000 varebiler av PV5 i 2026, som blir første hele året med salg av modellen.
Kia har satset betydelig på elektrifisering av personbilporteføljen sin, og tar nå med seg erfaringen fra sine over 10 år med elektriske personbiler over i varebilverden.


Hva som blir de norske prisene er ikke kjent forløpig. Importøren har varslet at prisene offentliggjøres mandag 13. oktober.
YrkesBil.no kommer selvsagt tilbake til dette.
I enkelte andre markeder er noen priser nå sluppet. Blant annet i Storbritannia:
Der koster en utgave med lang akselavstand og standard 51.5kW batteripakke fra 27.645 pund (rundt 371.000 norske kroner) (eks. avgifter og elbilstøtte), ifølge Vanreviewer. Utgaven med 71 kWh batteri har en startpris på 30.145 pund (drøyt 404.000 norske kroner) (eks. avgifter og elbilstøtte).
Mens du venter på mer informasjon om norske priser og utstyrsversjoner, kan du lese mer om Kias nye varebiler i våre tidligere artikler her:
-
Kia Norge melder seg på varebilkampen
-
Bertel O. Steen gjør endringer: - Vi ønsker å satse ytterligere på lastebil og buss
-
Kia inntar varebilmarkedet: – Målet er å selge 1.000 biler i Norge det første hele året
-
Kia kunstneriske pickup
-
Blinkskudd fra Kia i varebilmarkedet
-
Kias varebilmål: 150.000 biler årlig!
-
Kia-importøren: – Vi ble tatt litt på senga
-
Iveco med lett varebil – basert på Hyundai
-
«Grenseløst» fra Kia
-
Varebilhåp fra Kia